OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nordiske Medier är en av Skandinaviens största verksamheter inom specialmedia. I tät dialog med det nordiska näringslivet ger Nordiske Medier ut ca 50 B2B-titlar, både digitalt och i print. Nordiske Medier står också bakom ett 80-tal branschevent varje år.
Nordiske Mediers medieportfölj spänner över bygg- och anläggningssektorn, motorbranschen, nordisk design, detaljhandeln och ett antal andra specifika industrier. Våra kunniga facktidningsjournalister levererar varje dag kvalitetsjournalistik till beslutfattare och professionella inom respektive bransch. Nordiske Mediers journalister producerar både nyheter i ett högt tempo, skriver reportage, porträtt och gör branschanalyser. Alla titlar går på djupet i den bransch de bevakar och fokuserar på att komma nära såväl medelstora som små företag.
Nordiske Medier har ca 80 medarbetare i Sverige, 100 i Danmark och 10 i Norge. Huvudkontoret ligger i danska Ålborg och vi har även kontor i Köpenhamn, Göteborg, Stockholm, Helsingborg och Oslo.
Nu söker vi en Hybrid Sales med fokus på digital försäljning för varumärkena Habit samt Energy Supply!
Ansvarsområde
Med placeringsort i Stockholm söker vi en person som kan leda försäljningen för det nystartade affärsområdet Energy Supply samt Modebranschtidningen Habit, på Nordiske Medier Sverige till ökad omsättning. Din uppgift är att leda försäljningen för Habit och Energy Supply till nästa nivå.
I rollen axlar du ett stort försäljningsansvar och koordinerar hela säljprocessen rörande annonsering, events och digitalförsäljning.
Du driver försäljningen framåt och utvecklar långsiktiga strategier tillsammans med kunderna både befintliga och nya.
Din roll är att identifiera nya trender inom modeindustrin och bidra till att skapa långsiktiga affärsmöjligheter.
Energy Supply's systerplattform i Danmark har lanserats med stor framgång och nu ska vi göra detsamma i Sverige.
Vi söker dig som:
Ska leda försäljningen på Habit och Energy Supply till nästa nivå
Har en stor portion smartness och innehar ett kommersiellt fokus
Som har dokumenterad förmåga att arbeta med framgångsrik medieförsäljning
Erfaren inom både gällande event-, traditionell- och digital medieförsäljning
Som drivit liknande försäljning med stark tillväxt mot ökad lönsamhet
Förståelse för traditionell såväl som digital medieförsäljning och vidare kan omsätta dessa till kundbehov och konkreta affärsförslag
Utbildning
Meriterande med universitet- och/eller högskoleexamen inom relevant område, eller att inneha annan erfarenhet som kan anses likvärdig.
Vi erbjuder
Nordiske Medier är ett starkt företag med expansiva planer. Här får du en bred roll med intressanta karriärmöjligheter i ett tillväxtföretag. Du får jobba med engagerade och passionerade kollegor med gedigen erfarenhet. Vår drivkraft är att genom kreativa lösningar skapa verklig nytta hos våra kunder inom specifik nisch. Som medarbetare i just denna roll får du stor möjlighet att vara med och påverka företagets utveckling. Detta är ett utmanande men motiverande arbete, där du själv är med och utformar agendan.
Du får ta stort ansvar från dag ett och kommer att betyda mycket för bolagets framtid, som har en spännande resa framför sig.
Vi erbjuder ett attraktivt ersättnings paket.
Övrigt
Tjänsten är tillsvidare anställning med placeringsort i Stockholm.
Språkkunskaper
Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska.
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi självklart med Talent&Partner.
Du är välkommen med Din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande.
Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev gärna foto.
Skicka din ansökan idag via work@talentpartner.se
Ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Nordiske Medier A / S är ett av Skandinaviens största företag inom specialmedier och publicerar några av Skandinaviens äldsta och mest lästa nischmedia/handelstidningar. Företaget täcker det nordiska näringslivet med konstruktiva, trovärdiga och oberoende nyheter med särskilt fokus på att vara mycket nära de branscher vi har att göra med. Nordiske Medier är en del av Nordjyske Medier, som sedan 250 år är en av nyckelaktörerna i den danska mediebranschen.