OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I mer än fem decennier har vi levererat komponent- och systemlösningar baserade på strängpressade, ytbehandlade och bearbetade aluminiumprofiler till nordisk och europeisk industri. HAP består av två produktionsenheter i Norge & Sverige. Under 2013 var antalet medarbetare 250. Vi omsatte 650 MNOK och levererade 17 000 ton aluminiumprofiler.
Med rötter i en drygt 100 årig tradition inom aluminiumindustrin har vi byggt upp en smått unik kompetens och branscherfarenhet, ett arv vi i dag förvaltar i en modern och marknadsanpassad företagskultur. Vi kombinerar vår uppgift som leverantör med rollen som aktiv samarbetspartner när det gäller design, produktutveckling och konstruktion av konkurrenskraftiga system- och produktlösningar i aluminium. Hydal Aluminium Profiler (HAP) ingår i Hydal Group som består av fyra företag med specialinriktning på utveckling, konstruktion och produktion av profiler, komponenter och produkter i aluminium.
En av våra innesäljare på vårt kontor i Karlstad påbörjar sin
föräldraledighet i mitten av augusti. Vi söker därför, med tillträde
omgående, en ersättare med uppgift att stötta våra säljteam på våra
södra och östra säljdistrikt. Tjänsten gäller således i första hand
ett vikariat men vi ser en god möjlighet för rätt person att
fortsätta med liknande arbetsuppgifter även efter avslutad föräldraledighet.
Jobbprofil
I arbetsuppgifterna ingår daglig kontakt med kunder, fabriker och säljare med avseende på order- och leveransbevakning. Du blir navet i relationen mellan kund och produktionsenhet och jobbar också tätt i team med distriktssäljare och våra tekniska supportavdelningar vid anläggningarna i Norge & Sverige. Arbetet innebär tät och kontinuerlig kommunikation såväl internt som externt och ditt arbete utgör ett viktigt stöd i våra distriktssäljares arbete och en viktig bas för en god och högkvalitativ kundservice.
En stor del av tiden arbetar du med telefon- och datakommunikation, men personliga besök hos kunder och våra produktionsenheter förekommer också. I ditt arbete rapporterar du närmast till vår marknadschef.
Du blir del i ett väl motiverat gäng med god sammanhållning, i en mindre organisation som präglas av personlighet, flexibilitet och korta kontaktvägar.
Tillträde omgående innebär att du får goda möjligheter till optimal inskolning genom att gå parallellt med Maria under de första månaderna fram till augusti i år.
Din profil
Arbetet som innesäljare förutsätter att du har känsla för lagarbete och uppskattar täta kontakter med kollegor och kunder. Jobbets natur innebär att du gillar att ha många bollar i luften, klarar ett högt tempo och gärna antar utmaningar.
Vi värderar din lämplighet för jobbet mer utifrån dina erfarenheter från liknande arbetsuppgifter inom industrin samt personliga egenskaper än på ålder och teoretisk bakgrund. En klar merit är om du har tidigare erfarenhet från affärssystemet Microsoft Axapta AX.
Närmare upplysningar
För närmare upplysningar är du välkommen att kontakta vår personalchef Rolf Rufener på tel 0383-763941. Vi samarbetar med Finnveden Säljkraft Ab i denna rekrytering. Ansökan sker på www.finnvedensaljkraft.se.
Tillträde snarast.
Sista ansökningsdag är den 6 mars.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jonas Gallneby
Johan Sandahl