OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
HYMER Center söker engagerad Kundmottagare/Reservdelsspecialist för husbilar till vår nya anläggning i Lomma!
Frihet, upplevelser, äventyr, avkoppling, tid tillsammans och Sveriges i särklass mest nöjda kunder är den drivkraft som tagit oss framåt i över 50 år.
HYMER Center är Sveriges ledande fullserviceleverantör av husbilar, och en av Sveriges största leverantör av husbilar. Med moderna verkstäder och Sveriges mest kompetenta medarbetare driver HYMER Center sex stycken helägda anläggningar för försäljning och service av husbilar. Vi har stor respekt för den stora investering som en ny husbil innebär och våra kunder förväntar sig bästa möjliga service. För att bemöta detta tar vi nu nästa kliv och bygger en tekniskt fullfjädrad anläggning som sätter en helt ny standard för branschen. Anläggningen i Lomma blir en av Europas första auktorisation för både Mercedes-Benz service och Hymer service. Även själva byggnaden är i en klass för sig med, rymd, ljus, påkostade materialval, exklusiv inredning och en verkstad som uppfyller Mercedes-Benz höga krav.
För rätt person finns stora möjligheter att avancera och förverkliga sina drömmar. Hos oss på Hymer Center har du chans att påverka din egna karriär. Här får du jobba i en omväxlande miljö och med varierande arbetsuppgifter, du tillåts jobba i ett tempo som gör att just du kan leverera kvalitet och skapa nöjd kund. Hos oss finns det tid att göra rätt från början.
Vi på HYMER lever och verkar efter mottot att ha en: Omtanke om våra kunder-våra medarbetare, kollegor – och företaget.
Om rollen
Som Kundmottagare/Reservdelsspecialist hos oss är ditt primära uppdrag att få våra kunder att känna sig väl bemötta i samband med sitt verkstadsbesök. I vårt arbete handlar allt vi gör om att överträffa våra kunders förväntningar. Du har all kontakt med verkstadens kunder och är ansiktet utåt. Våra kunder kommer du i kontakt med både via butiken men även via telefon och mail. Du erbjuder kunderna rådgivning samt vägleder kunden och upprättar kostnadsförslag för reparationer och servicearbeten. Under reparationstillfället håller du kontinuerlig kontakt med kunden under hela processen och säkerställer att korrekt arbete blir utfört. Du säkerställer att vi alltid får kunden att känna sig nöjd med sitt besök eller vid sin kontakt med oss
Du ansvarar dessutom för att optimera verkstadens drift och produktivitet genom att det är du som bokar in service och verkstadsjobb på vår verkstad och planerar hur dessa ska fördelas bland mekanikerna.
God teamkänsla är A och O för oss, och att hjälpa varandra genom arbetsdagen är vårt vinnande koncept.
Vi söker dig som
Alltid är beredd att göra det lilla extra för att göra kunden utomordentligt nöjd. Du har lätt för att följa processer och rutiner och har inga problem med att planera ditt arbete, och omprioritera om situationen kräver det. Du hanterar stress på ett strukturerat och professionellt sätt och du har ett stort engagemang för ditt arbete. Vi ser gärna att du har erfarenhet från service och försäljningsinriktade yrken där du visat prov på god social förmåga och leverans gentemot kund.
Personliga egenskaper, vem är du?
Din personlighet värderas också högt då arbetet innebär att vara företagets ansikte utåt. För att lyckas i rollen är det viktigt att du har en god känsla för service, är tekniskt intresserad och att du har inställningen att alltid se lösningar.
Som person har du hög social kompetens, du är öppen och omtänksam i ditt bemötande och har lätt för att skapa och bibehålla goda kontakter samt att du är en lagspelare. Du är duktig på att kommunicera, både med kunder och med kollegor, du uttrycker dig obehindrat på svenska i både tal och skrift. För att kunna leverera med hög kvalitet krävs det att du är noggrann och gillar ordning reda samt har en nyfikenhet och vilja att lära dig mer. Du har dator- och systemvana samt goda administrativa färdigheter.
Meriterande
Om du har dokumenterad erfarenhet från Mercedes-Benz Kundmottagning/Reservdelar. Tidigare yrkeserfarenhet eller har fordonsutbildning samt erfarenhet av kundmottagning från bilbranschen. Språkkunskaper i engelska och gärna tyska.
Vi utbildar dig
Under 50 år har vi samlat på oss mycket erfarenhet och kommer därför internutbilda dig inom dina vanligaste arbetsuppgifter. Vi har stor möjlighet till detta på plats i Lomma av dina kollegor. Att vi finns på sex platser i Sverige och dagligen kommunicerar mellan orterna och lär av varandra, har gett oss den ledande positionen vi har idag.
Löpande rekryteringsprocess, hör av dig snarast!
Låter detta intressant så tveka inte med att skicka in ditt CV redan idag. Vi har inga krav på långa CV:n eller personliga brev. Vi är mer intresserade av ett kortfattat mail om varför du skulle passa för tjänsten. Vi ser fram emot att få lära känna dig!
Om företaget
HYMER Center är Sveriges ledande fullserviceleverantör av husbilar med över 50 års erfarenhet. Vi finns på 6 platser i Sverige där vi erbjuder försäljning samt service för husbilar och husvagnar. Vi har en årsomsättning på över 400 miljoner kronor och levererar idag husbilar från Erwin HYMER Group – världens största husbilskoncern. Idag har HYMER Center två anläggningar i Örebro, en i Ängelholm, en i Stockholm, en i Göteborg, en i Umeå samt en nu i Lomma. Som kund hos HYMER Center får man hjälp med allt – chassiservice, montering av tillbehör, installation av multimedia och skadereparationer. Vår unika breda kunskap och långa erfarenhet ger en trygghet för våra kunder även efter husbilsköpet. Idag arbetar över 60 medarbetare på våra anläggningar runt om i Sverige.
Välkommen med din ansökan redan idag!