Hyresadministratör

Arbetsbeskrivning

Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Hägersten-Älvsjö är en av 13 stadsdelsförvaltningar i Stockholms stad. I dag är vi stadens näst största stadsdelsområde med ca 130 000 invånare. Stadsdelsförvaltningen erbjuder förskola och fritid, omsorg om äldre och personer med funktionsnedsättning, socialtjänst, förebyggande och trygghetsskapande arbete, stadsutveckling och parkskötsel. Vi är drygt 3000 medarbetare som tillsammans arbetar för att skapa bra förutsättningar och service för de som bor i stadsdelsområdet.



Är du en prestigelös administratör som älskar att ge service och arbeta med administrativa arbetsuppgifter? Trivs du i en bred och varierande roll där du får bidra till att synliggöra den röda tråden i verksamheten? Har du ett stort intresse för att utveckla verksamhet? Då kan detta vara rätt roll för dig! Vi växer och söker ytterligare en serviceinriktad hyresadministratör till vår enhet!

Din roll
Som administratör hos oss kommer du främst att fungera som ett stöd till enheten för intern service och innovation.

Rollen innebär att ge bästa tänkbara bemötande och service till medarbetare och chefer i det dagliga arbetet.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av att:

- hantera hyresavtal, arbeta med fakturahantering, hantering av beställningar, bokning av möten, gallring, arkivering mm.

Inom ditt ansvarsområde får du ta ett stort ansvar och fatta egna beslut. Vi ser även att du är med och bidrar till att vårt team utvecklar och förbättrar arbetssätt i takt med att omvärlden och behoven av vårt stöd vidareutvecklas.

Kvalifikationer
Du som söker har:

avslutad gymnasieutbildning aktuell och flerårig arbetslivserfarenhet av att arbeta i en administrativ roll, utifrån beskrivna arbetsuppgifter erfarenhet av fakturahantering, du har gedigen erfarenhet av hyressystemet LOIS. Systemet används av Stockholms stad och förvaltningen söker nu en erfarenhet användare av systemet. Du har goda kunskaper i Officepaketet, särskilt i Excel, Word samt gärna erfarenhet från politiskt styrd organisation.

Det är meriterande om du har:

- erfarenhet från verksamhetsområdet
- erfarenhet från Stockholms stad.

För att passa in i rollen har du förmågan att se till detaljer. Du är också van att ta ansvar för ditt arbete, strukturera och driva självständigt dina uppgifter vidare. Det är viktigt att du planerar och organiserar arbetet på ett effektivt sätt. Prioriterar och håller uppsatta tidsramar. Vidare tar du initiativ och får saker att hända. Du är socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang. Skapar kontakter och underhåller relationer.

Din arbetsplats

Enheten för intern service och innovation ansvarar för förvaltningens stödfunktioner inom områdena lokaler, IT, telefoni samt vaktmästeri. Enheten består av ett tiotal medarbetare och driver även processerna digitalisering och innovation på hela förvaltningen. Enheten tillhör avdelningen för samhällsplanering och intern service som är en av sju avdelningar på förvaltningen. På avdelningen ligger även ansvar för bland annat stadsmiljö, trygghets- och säkerhetsfrågor, dataskydd, och informationssäkerhet samt medborgarservice.


Övrigt

Läs gärna mer om Stockholms stad som arbetsgivare: stockholm/att-jobba-har

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Sammanfattning

Liknande jobb


22 november 2024

21 november 2024

31 oktober 2024

24 september 2024