Hyresadministratör

Hyresadministratör

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi dig som är en erfaren hyresadministratör till vårt team på 14 personer. Vi söker dig som är självständig och trivs med varierande och utvecklande arbetsuppgifter.

Om tjänsten
Som hyresadministratör ansvarar du för uthyrningsprocessen av bostadslägenheter, bilplatser samt utveckling av övriga arbetsprocesser inom avdelningen. Det är önskvärt om du har kunskap och erfarenhet av hyresjuridiska frågor och grundläggande kunskap i ekonomi.

Dina arbetsuppgifter består främst av följande:

- Teckna hyresavtal
- Förmedling av bostadslägenheter, sekunda lokaler och bilplatser
- Handläggning i enlighet med hyreslagen och fastställda rutiner av hyresärenden, störningsärenden, obetalda hyror, lägenhetsbyten, andrahandsuthyrning, överlåtelser samt olovlig andrahandsuthyrning
- Kontakt med myndigheter
- Kontakt med hyresgäster och bostadssökande
- Lägenhetsvisning
- Fakturering

För att trivas i rollen är du målmedveten och kan på ett bra sätt planera och organisera ditt arbete även när tempot är högt, utan att tumma på kvalitén. Du är självgående och ditt arbetssätt karaktäriseras av god organisering, struktur och noggrannhet och du är bekväm med att prioritera och fatta beslut. Du slutför det som påbörjats, håller deadlines och med en positiv inställning ser lösningar där andra kan tendera att se problem. Vidare trivs du att arbeta i en roll där du samarbetar med andra och fokuserar mot ett gemensamt mål. Du bidrar gärna med förbättringsförslag där du ser möjlighet till effektivisering.

Kvalifikationer

- Erfarenhet av hyresfrågor och kunskap i hyresjuridik
- Utbildning inom juridik eller ekonomi
- Erfarenhet av en administrativ roll, gärna inom fastighetsbranschen
- Van datoranvändare, främst i Office-paketet
- Ha förståelse för ekonomi
- Mycket goda kunskaper i det svenska språket
- Lätt för att formulera sig i tal och skrift
- Arbetat i något fastighetssystem, som t ex Vitec Fastighetssystem
- Gärna tidigare erfarenhet av arbete med myndighetsövning
- Körkort är ett krav

Meriterande
Om du har kunskaper i branschengelska för fastighetsbranschen

Personliga egenskaper
Du är en självgående, ansvarsfull och engagerad medarbetare som har lätt för att bemöta och handskas med olika sorters människor. Vidare är du noggrann, organiserad och prestigelös med en förmåga att prioritera och få saker gjorda. Du är social, positiv samt ödmjuk med en god samarbetsförmåga. Vi värdesätter integritet och det är viktigt för oss att du har en förmåga att handlägga flera olika arbetsuppgifter parallellt.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Välkommen till vår arbetsplats
Vår värdegrund är en viktig plattform för vårt arbetssätt, vilket innebär att vi arbetar långsiktigt, är engagerade, kunniga och ansvarstagande!

På Signalisten har vi en positiv stämning med högt i tak och det är viktigt att alla våra medarbetare trivs på sin arbetsplats, arbetar i en god arbetsmiljö och är friska. Därför fokuserar vi bland annat på att säkerställa god arbetsmiljö, anordnar utbildningar kontinuerligt och erbjuder anställningsförmåner såsom hälsofrämjande insatser, regelbundna hälsoundersökningar och friskvårdsbidrag.

Balansen mellan arbete och privatliv är viktig, så vi erbjuder personalstöd som ger privatrådgivning inom juridiska, ekonomiska och psykosociala frågor. För att behålla den höga trivseln anordnar vi t ex sociala aktiviteter, både på arbetstid och efter arbetstid där hela organisationen har möjlighet att träffas.

Vi är en rökfri arbetsplats vilket innebär att det inte är tillåtet att röka på arbetstid.

Vårt kontor ligger i ljusa fräscha lokaler centralt i Solna med några minuters gångavstånd till Solna Centrum, T-bana, bussar och tvärbana. På Signalisten är vi ca 75 medarbetare.

Varför ska du jobba på Signalisten?
Läs mer om oss och vad vi kan erbjuda dig på www.signalisten.se

Tillsättning
Önskad tillsättning snarast, eller enligt överenskommelse. Tjänsten är tillsvidare på heltid som inleds med 6 mån provanställning

Arbetstider
Arbetstider måndag - torsdag 8:00 - 17:00 och
fredag 8:00 - 15:00.
Första vardagen varje månad mellan september - maj är arbetstiden förlängd till 18.30 p g a inflyttningar.

Ansökan
Registrera din ansökan så fort som möjligt då vi intervjuar löpande, dock senast den 22 september. Vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar på något annat sätt än via vår hemsida.

Frågor om tjänsten
Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Marknadschef Elisabeth Latosek-Kovács, elisabeth.latosek-kovacs@signalisten.se

Frågor om rekryteringsprocessen
Om du har frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta HR Konsult, Annika Tysk, annika.tysk@signalisten.se

Annonsering och rekryteringsval
Observera att vi redan gjort vårt val av annonseringsforum och rekryteringsmetod, varför vi avböjer oss säljare inom dessa områden.

Signalisten är Solna stads allmännyttiga bostadsstiftelse. Tillsammans med det helägda dotterbolaget Solnabostäder äger och förvaltar Signalisten cirka 4 000 hyresrätter, 300 lokaler och 6 000 bilplatser. Stiftelsens uppdrag är att bidra till bostadsförsörjning och utveckling av stadsmiljön i Solna.

Alla medarbetare får en egen utvecklingsplan för att stimulera och utmana till yrkesmässig och personlig utveckling så att vi tillsammans kan uppnå våra övergripande affärsmål. Vår värdegrund är en viktig plattform för vårt arbetssätt, vilket innebär att vi arbetar långsiktigt, är engagerade, kunniga och ansvarstagande.

Vi vill att alla medarbetare ska må bra och vara friska så därför satsar vi på hälsofrämjande insatser och förmåner såsom regelbundna hälsoundersökningar och friskvårdsbidrag.

Balans i både arbete och privatliv är viktigt. Vi erbjuder ett personalstöd som ger privatrådgivning inom juridiska, ekonomiska och psykosociala frågor.

Vårt kontor ligger i ljusa fräscha lokaler centralt i Solna med några minuters gångavstånd till Solna Centrum, tunnelbana, bussar och tvärbana. Vi är en rökfri arbetsplats vilket innebär att det inte är tillåtet att röka på arbetstid.

Kontaktpersoner på detta företaget

Olivia Öhrström

Sammanfattning

Besöksadress

Skytteholmsvägen 39 A
None

Postadress

Box 1104
Solna, 17122

Liknande jobb


Verksamhetskoordinator

Verksamhetskoordinator

3 oktober 2024

2 oktober 2024

Projektkoordinator

24 september 2024