OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en erfaren hyresadministratör som gillar att arbeta självständigt, äga sina frågor och har ordning och reda. Som hyresadministratör på Peab AB inom affärsområdet Projektutveckling kommer du att ingå i ett team med ca 15 medarbetare som består av redovisningsekonomer, chefer och formaliaansvarig. I teamet finns en gedigen kunskap och erfarenhet inom redovisning. Du kommer arbeta nära redovisningsekonomer, fastighetsförvaltare och controller.
Arbetsuppgifter
Hyresavisering. Kvartals-, månads-, vakans- och ströavisering
Kontraktsläsning. Läsa och tolka avtal
Besvara på löpande frågor från hyresgästerna kopplat till avisering
Vara delaktig i processen vid köp och försäljningar samt uppstart av bolag/fastigheter
Fastighetsmoms
Vara behjälplig med material och frågor kopplade till hyresadministrationen
Vi söker dig som
Du är högskoleutbildad inom ekonomi eller juridik alternativt har förvärvat motsvarande kunskap genom arbetslivserfarenhet. Har minst 3 års erfarenhet av hyresadministration. System som används idag är Unit4 Property Management, vilket är meriterande om du arbetat i.
Du som person är framförallt kommunikativ och flexibel samt så har du förmågan att kunna se till detaljer lika lätt som helheten. Du gillar att ha kvalitet och service i fokus. Du är drivande och självgående och trivs med att ha ett stort eget ansvar och där du hela tiden arbetar för att säkerställa att du driver dina arbetsuppgifter i mål. Vidare stöttar du och delar med dig av dina kunskaper till kollegorna på avdelningen där samarbete är en grundpelare i det du gör. Det gör att du är bra på att bygga relationer och förstår betydelsen av teamarbetet, där du med en prestigelös inställning inte är rädd för att hugga i där det behövs.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
För att ansöka om tjänsten använder du denna länk
Vi erbjuder
I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald.
Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss?
Välkommen med din ansökan!
Peab är Nordens samhällsbyggare med 14 000 medarbetare och en omsättning på 57 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Gardikro, Personalsamordnare
018-65 02 38, 072-533 32 57
Mattias Tapper, Arbetschef
018-65 02 17, 073-337 23 53
Peder Lidström, Arbetschef
018-65 02 37, 0733-37 25 37
Richard Lantz, Arbetschef
018-65 02 31, 073-337 13 80
Johan Björk, Arbetschef
070-770 73 32
Mikael Eriksson, platschef
0733-37 58 58
Thommie Östman
0733-376564
Eric Lomstedt, arbetschef Vägdrift
070-779 40 22
Annelie Eskemyr, Personalsamordnare
070-779 40 91
Katarina Holm, personalsamordnare
, 0733-37 69 06