OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tjänsten som hyresadministratör kallas hos oss för avgifts- & hyresförvaltare. På kontoret sitter vi i trivsamma lokaler i centrala Sundsvall. Här arbetar ca 130 medarbetare varav 4 avgifts- & hyresförvaltare. SBC utökar nu avgifts- & hyresförvaltningen i Sundsvall och gruppen kommer på kort sikt växa till att bli 6 medarbetare och på lång sikt 10 medarbetare.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att sköta bostadsrättsföreningarnas lägenhetsförteckning vilket innebär administrering av överlåtelser, pantsättningshandlingar och andrahandsuthyrningar. Tjänsten inkluderar även arbetsuppgifter som avisering och debitering av avgifter/hyror, reskontrahantering, kontraktsskrivning samt kravhantering. I det dagliga arbetet ingår kontakt med både boende och styrelsemedlemmar både via mail och telefon.
Vi fäster mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är serviceinriktad och relationsskapande, kvalitetsmedveten men ändå stresstålig. Det är också en fördel med god samarbetsförmåga.
Du har 3 årig gymnasiekompetens med ekonomisk inriktning och har 1-2 år erfarenhet av arbete med liknade arbetsuppgifter. Det är mycket meriterande om du tidigare har arbetat med administrativ och professionell kundhantering inom fastighetsbranschen. Vi har god erfarenhet av en bakgrund som mäklarassistent.
Du har goda kunskaper i Office-paketet och är van att arbeta i större affärssystem gärna erfarenhet av Incit Xpand. Du behärskar svenska och engelska språket i tal och skrift. Har du erfarenhet av ekonomiarbete från fastighetsbranschen och hyresgäster är det meriterande, men inte avgörande.
Intervjuer sker löpande från 15 januari, välkommen med din ansökan redan idag! Bifoga CV, Personligt brev med en kort sammanfattning av hur du passar för huvuduppgifterna, samt en motivering till varför just du är lämplig och vill ha denna tjänst samt betyg från den utbildning du sist avslutat eller är mest relevant för tjänsten.