OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Signalisten är Solna stads allmännyttiga bostadsstiftelse. Tillsammans med vårt helägda dotterbolag Solnabostäder äger och förvaltar vi ca 4000 lägenheter och ca 200 lokaler i fastigheter runt om i Solna.
Stora underhållsprojekt tillsammans med vårt Projekt 1000, som är ett uppdrag att bygga 1000 nya lägenheter i Solna fram till år 2025, ger Signalisten en spännande tid i en expansiv region med stora utmaningar.
Nu söker vi dig som vill arbeta med uthyrningsprocessen av bostadslägenheter i vårt team av hyresadministratörer
Arbetsbeskrivning
Vi behöver förstärka vår organisation med en hyresadministratör som vill arbeta med uthyrningsprocessen av bostadslägenheter. Vi söker dig som är självständig och trivs med varierande och utvecklande arbetsuppgifter. I rollen som hyresadministratör kommer du tillhöra avdelningen Marknad Bostäder och ingå i vårt team på redan 11 personer.
Som hyresadministratör ansvarar du för uthyrningsprocessen av bostadslägenheter.
Dina arbetsuppgifter kommer främst att bestå av följande:
Hyra ut bostadslägenheter enligt fastställda regler
Teckna hyresavtal
Handläggning och behandling i enlighet med hyreslagen och fastställda rutiner av hyresärenden, störningsärenden, obetalda hyror, lägenhetsbyten, andrahandsuthyrning, överlåtelser samt olovlig andrahandsuthyrning.
Kontakt med myndigheter
Kontakt med hyresgäster och bostadssökande
Fakturering
Kompetensprofil
Vi söker dig som har:
Gymnasieutbildning och gärna för tjänsten lämplig eftergymnasial utbildning
Erfarenhet av en administrativ roll, gärna inom fastighetsbranschen
Gärna tidigare erfarenhet av hyresfrågor och kunskaper i hyresjuridik
Gärna tidigare erfarenhet av arbete med myndighetsutövning
Har förståelse för ekonomi
Du får gärna ha kunskap inom:
Vitec Fastighetssystem (hyressystem Vitec Hyra, Teknisk Förvaltning, Marknad Portal)
Du har även goda kunskaper i Office-paketet (främst MS 365) samt erfarenhet av och är trygg med att arbeta i digitala system. Du har mycket goda kunskaper i det svenska språket och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Det är meriterande om du har kunskaper i branschengelska för fastighetsbranschen.
Personliga egenskaper som vi tror att du har
För att trivas i rollen behöver du vara målmedveten och kan på ett bra sätt planera och organisera ditt arbete. Du slutför det som påbörjats och håller deadlines. Vidare trivs du att arbeta i en roll där du samarbetar med andra och fokuserar mot ett gemensamt mål. Vi tror att du är analytisk och trivs med att lösa problem.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Välkommen till vår arbetsplats
Signalisten är en allmännyttig bostadsstiftelse med ca 75 anställda. Hos oss får du vara en del av ett litet företag som ger dig breda utvecklingsmöjligheter. Hos oss får du vara en del av ett litet företag som ger dig breda utvecklingsmöjligheter.
Alla medarbetare får en egen utvecklingsplan för att stimulera och utmana till yrkesmässig och personlig utveckling så att vi tillsammans kan uppnå våra övergripande affärsmål. Vår värdegrund är en viktig plattform för vårt arbetssätt, vilket innebär att vi arbetar långsiktigt, är engagerade, kunniga och ansvarstagande!
Vi är otroligt stolta över våra höga resultat i medarbetarenkäten (senaste mätning 2019) som t.ex. visar att 100 % av våra medarbetare tycker att deras dagliga arbete bidrar till samhällsnyttan. Vårt medarbetarindex ligger på 91,3 % och vårt ledarskapsindex ligger på 93 %.
Vi vill att alla medarbetare ska må bra och vara friska så därför satsar vi på hälsofrämjande insatser och förmåner, såsom massage på arbetstid, regelbundna hälsoundersökningar och friskvårdsbidrag.
Balansen mellan arbete och privatliv är viktig, så vi erbjuder träning på arbetstid och ett personalstöd som ger privatrådgivning inom juridiska, ekonomiska och psykosociala frågor. För att behålla den höga trivseln anordnar vi t.ex. sociala aktiviteter, både på arbetstid och efter arbetstid, där hela organisationen har möjlighet att träffas. Det är viktigt för oss att ha roligt på jobbet!
Vårt kontor ligger i ljusa fräscha lokaler centralt i Solna med några minuters gångavstånd till Solna Centrum, T-bana, bussar och tvärbana. Vi är en rökfri arbetsplats vilket innebär att det inte är tillåtet att röka på arbetstid.
Vill du veta mer om Signalisten?
Läs mer om vår arbetsplats och vad vi kan erbjuda dig på www.signalisten.se
Tillsättning
Önskad tillsättning sker enligt överenskommelse.
Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med 6 mån provanställning.
Arbetstider
Arbetstider mån-torsdagar 8.00-17.00 samt fredagar 8.00-15.00. (Första vardagen varje månad mellan sept-maj är arbetstiden förlängd till 18.30 p.g.a inflyttningar).
Ansökan
Registrera din ansökan så fort som möjligt då vi intervjuar löpande. Vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar på något annat sätt än via vår hemsida.
Frågor om tjänsten
Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Elisabeth Latosek-Kovacs, Chef Marknad Bostäder, på elisabeth.latosek-kovacs@signalisten.se
Frågor om rekryteringsprocessen
Om du har frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Olivia Öhrström, HR-generalist, på olivia.ohrstrom@signalisten.se
Annonsering och rekryteringsval
Observera att vi redan gjort vårt val av annonseringsforum och rekryteringsmetod, varför vi avböjer oss säljare inom dessa områden.
Signalisten är Solna stads allmännyttiga bostadsstiftelse. Tillsammans med vårt helägda dotterbolag Solnabostäder äger och förvaltar vi ca 4000 lägenheter och ca 200 lokaler i fastigheter runt om i Solna.
Stora underhållsprojekt och omfattande nyproduktion ger Signalisten en spännande tid i en expansiv region med stora utmaningar. Visst vill du vara med oss och utveckla Signalisten och Solna!
Kontaktpersoner på detta företaget
Olivia Öhrström