Hyresadministratör

Arbetsbeskrivning

Marks Bostads AB är ett allmännyttigt bostadsbolag som ägs av Marks kommun. Vårt bostadsinnehav består av ca 3700 lägenheter inkl. äldreboenden. Vi är totalt 60 medarbetare, varav 20 är placerade på kontoret i Kinna. Fastighetsskötarna arbetar i 14 arbetsgrupper på olika orter inom kommunen. Genom att erbjuda god service, delaktighet och inflytande skapar vi trygga och trivsamma bostäder för alla. Vi erbjuder prisvärda bostäder och tjänster samt bidrar till ett gott och hållbart samhälle.

Vi har snart en ledig tjänst som hyresadministratör som ska tillsättas efter årsskiftet.  

Har du administrativa kunskaper inom ekonomi?
Är du en person som strävar efter att alltid ge ett gott bemötande till kunder och kollegor du möter i ditt jobb?
Din viktiga roll kommer bidra till vår vision, som är att skapa trygga och trivsamma bostäder för alla. Du ingår i ekonomiavdelningen och rapporterar till ekonomichef. Din arbetsplats är på vårt huvudkontor i Kinna.

 

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Sköta hyresavier och kundfakturor.
Handha hyresgäst- och myndighetskontakter inom dina arbetsuppgifter.
Godkänna hyresgäst för kontraktsskrivning baserat på utförd ekonomisk kontroll.
Ansvara för kravhanteringen gentemot inkassoföretag.
Samarbeta med boendekonsulent och kommunens socialförvaltning inom det vräkningsförebyggande arbetet, främst om hyresinbetalningar.
Upprätta och följa upp avbetalningsplaner enligt riktlinjer.
Registrera kundinbetalningar, med tillhörande bokföring.
Uppdatera hyror i fastighetssystemet.
Vara ersättare för ekonom vid frånvaro gällande grundläggande rutiner.
Vara reserv för löneadministration
Vara reserv för vår telefonservice i kundtjänst.
 

Dina personliga egenskaper som du har nytta av i ditt dagliga arbete

Du är strukturerad och lösningsorienterad.
Du trivs med kundkontakter över telefon, mejl och vid personliga besök.
Du är lyhörd i dina kontakter med hyresgäster och har en självklar integritet i din kommunikation om deras boendesituation.
Du strävar efter att ge bästa möjliga service och sätter kundens bästa först inom de riktlinjer som finns i rollen och på företaget.
Du ser och föreslår förbättringar inom olika rutiner i ditt dagliga arbete.
Du arbetar gärna självständigt, men samtidigt är du en lagspelare som tycker om att hjälpa dina kollegor när det behövs.
För att trivas i rollen är du en person med god initiativförmåga och som gillar att lära av andra.
 

Kvalifikationer – som du behöver i rollen

Gymnasial utbildning, helst ekonomi o/e administration.
Eftergymnasial utbildning, inom ekonomi o/e administration är meriterande.
Minst 2 års dokumenterad erfarenhet av att ha arbetat i en administrativ roll, gärna på en ekonomiavdelning eller liknande.
Arbetserfarenhet av hyresadministration och fastighetsadministrativa system är mycket meriterande.
Generella kunskaper inom hyresjuridik.
Goda kunskaper i att använda digitala verktyg som t ex Outlook, Word och Excel.
Talar och skriver på svenska och engelska på god nivå. Kan du ytterligare språk är det meriterande.
 

Om du har frågor innan du söker kontakta ekonomichef Johan Palmquist, telefon 0320-217301.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Marks Bostads AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 oktober 2021
  • Ansök senast: 8 november 2021

Liknande jobb


14 november 2024

14 november 2024

Fransktalande ekonomiassistent till vår kund!

Fransktalande ekonomiassistent till vår kund!

14 november 2024

14 november 2024