Hyresadministratör för konsultuppdrag i Stockholm!

Arbetsbeskrivning

På uppdrag av vår kund som är ett internationellt fastighetsbolag, söker vi nu dig som är en fena på hyresadministration! Uppdraget är placerat hos vår kund i centrala Stockholm och fastighetsportföljen består utav bostäder samt några logistiklokaler. Detta är ett konsultuppdrag på heltid med start omgående. Uppdraget förväntas pågå 6 månader med möjlighet till förlängning.

Om rollen

Som Hyresadministratör ansvarar du för inbetalningar av hyror, avgifter, hyreshöjningar/korrigeringar, bokslut, moms, avier, etc. Du granskar och säkerställer att hyresavtalen är korrekta samt vårdar och utvecklar relationen med hyresgästerna genom löpande hyresgästkontakt. Du kommer även ha ett nära samarbeta med den internationella hyresadministratörsavdelningen där du kommer att ha en hyreskontrolleringsfunktion.

Arbetsuppgifterna kommer bland annat innebära:

- Inläggning/scanning av hyresavtal i Vitec hyra
- Avisering
- Kontakt med hyresgäster per telefon och mail
- Kravrutiner, bevakning och dröjsmålsräntor
- Ansvar för avtalsskrivning för bostäder (ej lokaler)
- Daglig kontakt med inkassobolag gällande både bostäder och kommersiella lokaler
- Bevakning av rapporter avseende ändringar hos hyresgäster
- Löpande säkerställer att nya hyreskontrakt och förändringar i hyresnivåer resulterar i korrekta hyresdebiteringar och korrekta bokföringsunderlag


Om dig

Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta i en roll som hyresadministratör med både bostäder och kommersiella lokaler samt besitter goda kunskaper inom hyresjuridik. Du är servicemedveten och trivs med hyresgästkontakt. Som person är du strukturerad och ordningsam och klarar av att självständigt planera och prioritera ditt arbete i syfte att uppnå uppsatta mål. Du har lätt för att samarbeta och kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift.

Process och ansökan

Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Vi tar referenser på slutkandidat.

Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till Angela Hanna Kassab på 072-7108200 eller Lina Widevall på 070-4993800.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Devotum
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 december 2020
  • Ansök senast: 11 juni 2021

Liknande jobb


13 november 2024

Förvaltningsassistent

Förvaltningsassistent

11 november 2024

Kundvärd

Kundvärd

2 oktober 2024