OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Med över 85 års erfarenhet av fastighetsförvaltning och stort engagemang inom Brf och fastigheter sätter vi kundens behov i centrum. Inom gruppen arbetar vi i ett nära team för föreningen - och med fokus att skydda och skapa värde. I Fastumgruppen ingår bolagen: AdEx, BoVera, Chinbo, Fastum och Kronan Försäkringskonsult.
Om tjänsten
Som Hyresadministratör hos Fastum är det du som blir ansiktet utåt och har kundkontakt med bostadsrättsinnehavare och hyresgäster.
Du hjälper dem med frågor rörande sitt boende och avtalen. Du ingår i ett team tillsammans med en kundansvarig.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Administration av hyres- och avgiftsaviseringar.
• Registrerar förändring av avgifter och hyror.
• Underrättar panthavare om obetalda månadsavgifter.
• Fakturerar, tar ut kreditupplysningar och gör kontrolluppgifter för sålda lägenheter.
• Handläggning av andrahandsuthyrningar och parkeringsavgifter.
• Handläggning av lägenhetsöverlåtelser och pantförskrivningar.
• Arkivering av handlingar.
• Handläggning av inkomna ärenden.
• Avisering avseende informationsflöde i fastigheterna.
• Tjänsten innebär mycket kontakt med styrelser, boende och mäklare.
Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet av administration och är van vid kundkontakt. Meriterande är om du har erfarenhet av hyresadministration och ovanstående arbetsuppgifter. Du bör vara en person som gillar att ge kunder snabb och bra service. Du behöver ha en hög integritet, vara strukturerad och stresstålig.
Du tycker om att skapa goda relationer och har ett öppet förhållningssätt till alla du möter.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser gärna att du är en person som inte är rädd att hugga tag i arbete och utmaningar, du är öppen, lyhörd och ser affärsmöjligheter i mötet med våra kunder.
Då arbetet innefattar kontakt med kunder och medarbetare så är det viktigt att du är bra på att kommunicera i tal och skrift. Du har goda kunskaper i MS Office och har lätt för att lära dig nya affärssystem. Körkort är meriterande.
Vi erbjuder
En heltidstjänst med placering på vårt fina kontor centralt i Uppsala. På arbetsplatsen finns möjlighet till massage och vi har även friskvårdsbidrag. Arbetstiden är flexibel då vi tillämpar årsarbetstid och under sommarmånaderna har vi sommartid på 35 timmar per vecka. Vi är kollektivavtalsanslutna till Almega Fastighetsarbetsgivarna.
I denna rekrytering samarbetar vi med Ponto Rekrytering och Bemanning. Ansökan skickas till www.ponto.nu. Kontakta gärna ansvarig Jens Linde, jens.linde@ponto.nu alt 072-505 82 22 om du har frågor om tjänsten. Urval kommer att ske löpande och tjänsten ska tillsättas så snart som möjligt.
Ponto är ett ledande företag inom bemanning och rekrytering. Med engagemang och lyhördhet hjälper vi företag och privatpersoner att hitta lösningar för att utvecklas.
Vi är bäst för dig!