OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en strukturerad, strategisk och självgående? Just nu letar vi efter en hyresadministratör med minst 5 års relevant erfarenhet i en likadan eller motsvarande roll. Lockar en tjänst som erbjuder möjlighet till utveckling på ett företag där samarbetet kollegor emellan präglas av öppenhet och hjälpsamhet? Då kan du vara rätt person för oss, läs vidare för att ta reda på mer!
Om tjänsten
Perido söker en hyresadministratör till vår kund som är en mycket framgångsrik fastighetsförvaltare. Genom innovation och samverkan leder dom utvecklingen av de bästa vårdmiljöerna i Sverige. Rollen som hyresadministratör ingår i redovisningsenheten som idag består av ca 9 medarbetare. Tjänsten är placerad på söder i Stockholm, med goda kommunikationer och trevliga lunchrestauranger ett stenkast bort.
Dina arbetsuppgifter
Ditt arbete som hyresadministratör innebär många kontaktytor - dels med uthyrare, dels med förvaltare - gällande frågor som rör våra hyresgäster. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter rör:
Hyresavisering
Avisering av övriga avtal
Granskning, registrering och arkivering av hyresavtal
Reskontraavstämning
Registrering av betalningar
Påminnelsehantering
Indexering
Löpande kontakt och support internt samt till våra hyresgäster
Budgetering och prognos
Dina egenskaper
Med dina många tidigare år av erfarenhet som hyresadministratör så vet du vilka arbetsuppgifter som ingår och du har hunnit bygga upp ett vägvinnande självgående arbetssätt som karaktäriseras av struktur, noggrannhet och god organisering. Med en positiv inställning ser du lösningar där andra tenderar att se problem, och du tvekar inte på att komma med förbättringsförslag där du ser möjlighet till effektivisering. Vidare är du duktig på att prioritera när arbetstempot är högt, utan att tumma på kvalitén, och vi tror att du generellt trivs med att arbeta i en miljö som är i ständig utveckling. På företaget råder hög teamanda, så det är viktigt att du också vill dela med dig av dina kunskaper och är nyfiken och intresserad på att lära dig av dina kollegor.
Är det dig som vi precis har beskrivit? I så fall ser vi verkligen fram emot att läsa din ansökan, skicka in den redan idag!
Vi söker dig som har:
Gymnasieutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet
Minst 5 års relevant erfarenhet i motsvarande roll
Mycket goda språkkunskaper på svenska i tal och skrift, samt kan göra dig förstådd på engelska
Plus i kanten:
Vi ser gärna att du har kunskap om Faciliate (Landlord)
Mycket goda språkkunskaper i engelska
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag 6 månader, med god chans till förlängning och eventuell överrekrytering. Tillträde omgående.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Jennifer Walder som nås på jennifer.walder@perido.se och mobil 070-467 95 72.
Om du har frågor är du även varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32767 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vi kan hjälpa både dig som är i början av din karriär och dig som har lång erfarenhet inom ditt yrkesområde. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 700 konsulter på uppdrag över hela landet. Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet.