OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Är du en lösningsfokuserad, strukturerad, glad och serviceinriktad person som gillar att ha varierade arbetsuppgifter? Trivs du dessutom i en roll där arbetsuppgifterna innebär att du får ta ett stort eget ansvar? Då kan det vara dig vi söker till detta långa konsultuppdrag som hyresadministratör.
Som hyresadministratör hos Förvaltnings AB Castor är du en stödfunktion till ekonomiavdelningen. Rollen är bred och innebär allt från klassiskt hyresadministrativt arbete till arbetsuppgifter inom ekonomiområdet i form av hantering av leverantörs- och kundfakturor samt löpande avstämningar. Här får du ett utvecklande uppdrag på en trivsam arbetsplats med en varm, välkomnade atmosfär och dessutom väldigt trevliga kollegor.
Välkommen med din ansökan!
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Ansvarsområden
Som hyresadministratör planerar och strukturerar du själv ditt arbete och har ett nära samarbete med kollegorna inom din avdelning. Rollen innebär att du ansvarar för hyresadministrativa arbetsuppgifter kopplat till de uppdrag vi har i de bostadsrättsföreningar vi förvaltar. Du kommer ha mycket kontakt med bostadsrättshavare och hyresgäster samt ge support till dina kollegor inom organisationen.
Utöver detta utför du nedan arbetsuppgifter:
Godkänner och hanterar överlåtelseavtal vid försäljning av bostadsrätt
Aviserar årsavgifter, hyror och övriga kundfakturor samt kravrutiner för dessa
Hanterar kölistor för parkerings- och garageplatser
Svarar på inkommande samtal enligt rullande schema i gruppen
Tar emot felanmälningar från boende samt nyckelutlämning till entreprenörer
Enklare supportärenden för kunder i våra ekonomisystem
Sköter löpande redovisning
Kontering och betalning av leverantörsfakturor
Månadsavstämningar av bankkonton enligt fastställd rutin
Arbetstider
Uppdraget är på 100%, med start snarast t.o.m. 31 maj 2023.
Arbetstid: Måndag-fredag, kl 08.00-17.00.
Kvalifikationer
För att lyckas i detta uppdrag är det ett krav att du har kunskap och erfarenhet inom området ekonomi. Som person tar du stort eget ansvar i ditt arbete och är lösningsfokuserad. Du har kundfokus och hög känsla för service. Du är en glad och positiv lagspelare som sprider bra energi samt värdesätter god gemenskap.
Utöver detta behöver du:
Gymnasieutbildning, gärna inom ekonomi
God svenska och engelska i både tal och skrift.
Kunskaper i Excel samt goda systemkunskaper
B-körkort
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.
Det är meriterande om du har jobbat som ekonom eller hyresadministratör. Även erfarenhet av ekonomisystemet Vitec hyra samt fakturahanteringssystem Ascendo är meriterande.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Ansökan
Sista dag för ansökan är 2022-02-11, då behovet är omgående kommer urval och intervjuer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Ingela Gulliksson, Konsultchef, ingela.gulliksson@randstad.se
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044