Hyresadministratör till Familjebostäder

Hyresadministratör till Familjebostäder

Arbetsbeskrivning

Vår kund söker nu en hyresadministratör till sin ekonomiavdelning! Rollen är till för dig som är noggrann och strukturerad med en känsla för administration och redovisning. Stämmer detta in på dig? Välkommen in med din ansökan redan idag - urvalet sker löpande!

OM TJÄNSTEN
Familjebostäder är ett bostadsbolag med erfarenhet som sträcker sig bak till 1950-talet. I dagsläget förvaltar bolaget ca 19 700 lägenheter i Göteborgsområdet, och de söker nu en hyresadministratör till sin ekonomiavdelning på 13 anställda. På kontoret omges du av kunniga kollegor och kommer hitta den perfekta platsen om det passar dig att arbeta i ett högt tempo och motiveras av att ha mycket att göra.

#

Du erbjuds


* En väletablerad och professionell arbetsgivare
* En familjär kontorsmiljö nära till kollegor och chef


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Som hyresadministratör hos Familjebostäder är arbetsuppgifterna i första hand att sköta dagliga uppgifter inom hyresadministration. Detta kan innefatta att läsa in och bokföra inbetalningar, fakturera kunder, avstämningar samt registervård. Du kan även behöva hjälpa till med andra uppgifter såsom avisering, inmatningar av uppgifter inför avisering, påminnelse- eller kravhantering. Du tillhör hyresadministrationen idag består av tre hyresadministratörer samt en hyresadministratörsassistent.

VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet av att administrera hyreskontrakt i ett fastighetssystem
- Är obehindrad i svenska, både i skrift och tal
- Är beredd på att ta dig an olika arbetsuppgifter och utmaningar

Det är meriterande om du


* Har erfarenhet från fastighetsbolag med kontraktshantering i Fast2 eller PM (Unit4) eller likvärdigt
* Har en relevant utbildning inom ekonomi, gärna med inriktning inom fastigheter
* Har erfarenhet från en liknande roll som gjort dig kunnig inom hyresadministration samt redovisning


Som person är du


* Noggrann
* Strukturerad
* Kunnig inom hyresadministration och redovisning


Övrig information


* Start: omgående
* Omfattning: heltid
* Placering: Centrala Göteborg med bra förbindelser


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 november 2022
  • Ansök senast: 12 december 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


1 november 2024

Chief accountant

Chief accountant

22 november 2024