Hyresadministratör till fastighetskontoret

Arbetsbeskrivning

Jobba med det viktigaste. Västerås stad har 10 000 medarbetare inom 100 olika yrken, alla med det gemensamma målet att bygga en stolt och väl fungerande stad där framtidstro står i centrum. Välkommen till en arbetsplats full av liv.

ARBETSUPPGIFTER
Vi eftersträvar nöjda hyresgäster och en effektiv hyreshantering för Västerås Stads hyresgäster.
Som hyresadministratör arbetar du med att säkerställa en trygg hantering av hyresavtalens debiteringsvillkor samtidigt som du kommer att bidra till utveckling av samtliga steg i processen hyresadministration. Hos oss får du möjlighet att utvecklas i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord mod, stolthet och engagemang.

I arbetsuppgifterna ingår att utfärda och registrera alla hyreskontrakt samt tilläggsavtal i hyressystemet Landlord. Du aviserar och debiterar hyror och avgifter och kontrollerar också att aviseringarna är korrekta. Du kommer också att arbeta med reskontrahantering, kontoavstämningar samt kund- och leverantörsfakturor. Arbetet kommer också att innebära att du är behjälplig i budgetarbete, månads-, tertial- och årsbokslut och du ska kunna upprätta enklare ekonomiska utredningar, analyser och rapporter.

Fastighetskontoret ansvarar för stadens mark – och exploateringsverksamhet, lokalförsörjning samt förvaltning av stadens fastigheter. Verksamheten är organiserad i tre verksamhetsområden med sammanlagt cirka 85 medarbetare: mark och exploatering, lokalförsörjning samt fastighetsförvaltning. Verksamhetsområde fastighetsförvaltning består av 17 medarbetare och huvuduppgiften är att ansvara för förvaltning av stadens fastigheter.
Vi förvaltar cirka 800 000 m2.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med aktuell erfarenhet av hyresadministration och med erfarenhet av att arbeta i något fastighetssystem som till exempel Landlord. Du har gymnasieutbildning med inriktning ekonomi eller annan relevant ekonomisk utbildning, alternativt har du arbetslivserfarenhet som av arbetsgivaren bedöms som relevant för tjänsten. Vidare ser vi gärna att du har kunskap inom ekonomisk redovisning och har du kunskap inom hyresjuridik är det meriterande.

Som person är du självgående och tar ansvar för din uppgift. Du är strukturerad och planerar ditt arbete på ett effektivt och kvalitetsmedvetet sätt. Du är serviceinriktad och tillmötesgående i ditt bemötande. Du är också bra på att samarbeta och kan relatera till andra på ett smidigt och lyhört sätt.


Västerås stad eftersträvar och värdesätter mångfald.

Besök gärna www.jiv.se, som ger dig information om staden och vilket stöd Medflyttarakademin kan ge till dig och din respektive vid eventuell flytt till Västerås.


ÖVRIGT
Är du intresserad av att söka tjänsten? Då ber vi dig att söka via "Sök jobbet här"- funktionen på denna sida, då urvalet sker i en databas där kompetens, utbildning, arbetslivserfarenhet och andra kvalifikationer bedöms utifrån ditt ansökningsformulär.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Christine Wäneskog
021-39 84 10
Vårdförbundet Mimmi Högblom
021-10 41 66
Rektor Annelie Aleson
021-39 77 21
Rektor Mats Jensen
021-39 47 01
Specialpedagog Kerstin Nilseng
021-39 37 34
Specialpedagog Ulla Brännström Alesson
021-39 34 21
Lärarförbundet Ernst Lindkvist

Verksamhetschef Leif Larsson
021-39 81 01
Frimanska vux Maivor Andreasson
021-39 97 24
Mälarakademin Ann-Sofie Tersmeden
021-39 98 06

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Västerås stad VÄSTERÅS
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde: Enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 20 mars 2015

Besöksadress

Stadshusentrén, Fiskartorget 72187 Västerås
None

Liknande jobb


Administratör till Anstalten Västervik

Administratör till Anstalten Västervik

9 januari 2025

Amanuenser i datateknik

Amanuenser i datateknik

16 december 2024

Mittuniversitetet söker projektassistent i statsvetenskap

Mittuniversitetet söker projektassistent i statsvetenskap

9 januari 2025

Transport Logistics Administrator

Transport Logistics Administrator

9 januari 2025