OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en interim hyresadministratör för ett uppdrag med önskad start snarast möjligt t o m 30 dec 2022. Heltid
Om rollen:
Hyresadministratören arbetar främst i fastighetssystemet Vitec. Erfarenhet som kommersiell hyresadministratör och upprättande av kommersiella hyresavtal är krav för detta uppdrag.
Du ingår i ett team om två hyresadministratörer och ansvarar för bolagets hyres- och avtalsadministration, vilket bland annat innebär ansvar för inbetalning av hyror, hyreshöjningar/korrigeringar, avgifter, moms och bokslut. Du granskar och säkerställer att hyresavtalen är korrekta samt är delansvarig för fortsatt implementering av bolagets hyresintäktsprocess. Du har ett nära samarbete med förvaltare, ekonomiavdelningen och ledningen samt löpande hyresgästkontakter för att vårda och utveckla relationen med hyresgästerna.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Uppdatering av hyressystem
- Inläggning av avtal
- Hanteringar av ändringar
- Avisering och arkivering av avtal
- Vidare- och tilläggsfaktureringar
- Hantering av obetalda hyror enligt gällande rutin
- Aktivering
- Bevakning av hyresgäster (kreditvärdighet)
- Hantering av obetalda hyror enligt gälande rutin
Kompetens och egenskaper
- God administrativ förmåga
- Väldigt god kunskap och förståelse för Hyresintäktsprocess
- Kunskap om betalningsrutiner
- Noggrann, ansvarstagande och serviceinriktad
- God förstående för hyresavtal och hyresrätt
- Självgående efter upplärning
- Väldigt god förståelse för hyressystem, med fördel det av bolaget använda
- Tidigare erfarenhet av arbete i Vitec Hyra är ett starkt önskemål
- Några års erfarenhet av hyresadministration
Utbildning
- Gymnasial utbildning
- Hyresjuridik
- Svenska i tal & skrift
Fastighetssystem: Vitec