Hyresadministratör till kommunägt bostadsbolag i Göteborg!

Hyresadministratör till kommunägt bostadsbolag i Göteborg!

Arbetsbeskrivning

Är du en duktig administratör med erfarenhet från eller intresse för ekonomi och fastighetsbranschen? Just nu söker vi en prestigelös och flexibel hyresadministratör för ett konsultuppdrag till Familjebostäder i centrala Göteborg. Som hyresadministratör hos vår kund kommer du att sitta i centrala, härliga och ljusa lokaler, ett stenkast från Hedens grönområden. Varmt välkommen in med din ansökan!

Arbetsbeskrivning

I rollen som hyresadministratör kommer du att tillhöra ekonomienheten på familjebostäder. Arbetsuppgifterna består av att administrera hyror och fakturor under och efter hyresförhållandet för bostads- och lokalhyresgäster, administrera hyreshöjningar, bevaka och registrera ansökningar om autogiro. Du jobbar även med att ta emot inkommande samtal från hyresgäster samt hanterar post, mejl och ärenden i fastighetssystemet. Förutom det kommer du i samarbete med lokalenheten på Familjebostäder handlägga lokalhyresavtal samt bevaka vakanser av lokaler, momspliktig verksamhet samt schablonmoms på fastighet. 

Vem är du?

Vi söker dig som har ett lösningsorienterat förhållningssätt. Du är engagerad, noggrann, duktig på att sätta dig in i system. Eftersom arbetet kommer innehålla mycket kontakt med hyresgäster krävs det att du är relationsskapande och tycker om att ha kontakt med kunder. Vidare ska du ha:

- Avslutad gymnasieexamen
- Minst 2 års erfarenhet av att arbeta med administrativa arbetsuppgifter, och har du tidigare arbetat med hyresadministration är det mycket meriterande
- Erfarenhet av Excel
- Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta i något fastighetssystem, tex. Fast2 samt om du har arbetat i Agresso

Vad vi erbjuder

Ett konsultuppdrag på heltid med omgående start. Uppdraget förväntas löpa i 6 månader. Vi går igenom ansökningar och intervjuar löpande - vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Albin Caspersen. Du når mig på: albin.caspersen@jurek.se. Ansök på www.jurek.se

Om företaget

Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR/Administration samt marknad och management.

Artiklar i detta ämnet

  1. Faran i fuktskadade hus

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson

Rakel Jarl

Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson

Ulriikka Uittomäki

Berivan Mohammed

Malin Alexandersson

Thomas Eklöf

Rakel Jarl
070-972 13 52

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 november 2022
  • Ansök senast: 22 november 2022

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


Underhållsansvarig

Underhållsansvarig

24 november 2024

Förvaltare

Förvaltare

20 november 2024