Hyresadministratör till Kristianstads kommun

Hyresadministratör till Kristianstads kommun

Arbetsbeskrivning

I denna roll arbetar du i ett härligt team med omväxlande arbetsuppgifter och stort eget ansvar. Arbetsuppgifterna är mycket varierande och innefattar både enskilt arbete och kontakt med kollegor, hyresgäster och myndigheter.

 

Vi strävar efter bred kunskap och god service till våra kunder. Har du ett stort engagemang och ett genuint intresse för fastigheter, då är det här jobbet för dig!

Arbetsuppgifter

I rollen som hyresadministratör är dina huvudsakliga arbetsuppgifter administration av kommunens interna och externa hyresintäkter och hyreskostnader, hantering av hyressystem/fastighetssystem samt administration av hyresavtal.

Du arbetar också med hyresförhandlingar och olika typer av utredningar samt verkar som ett stöd för fastighetsförvaltarna i olika frågor. I arbetet ingår också att vara behjälplig med att bevaka och följa upp myndighetskrav. Arbetet innebär samverkan och dialoger med andra avdelningar och förvaltningar där syftet är att skapa ett kvalitativt och effektivt arbetssätt.

I denna roll är du anställd på avdelningen för fastighetsteknik och är placerad under enhetschefen för drift och förvaltning. Tjänsten är placerad i Rådhus Skåne.

Vem är du?

Vi ser att du som söker har minst gymnasieutbildning inom ekonomi eller bygg. Högskoleutbildning är meriterande. Vi ser gärna också att du har flerårig dokumenterad erfarenhet av hyresadministration eller likvärdigt. Erfarenhet från fastighetssystemet Xpand och upprättande av hyresavtal, kunskap om jordabalken samt erfarenhet från politiskt styrd organisation är meriterande. Vidare behärskar du svenska väl i tal och skrift.

Som person har du en hög förmåga att leverera resultat, både vad gäller kvalitet och produktivitet. Du lär dig snabbt nya uppgifter och har lätt för att hitta nya infallsvinklar och lösningar på problem. Du arbetar på ett systematiskt, metodiskt och noggrant sätt.

För att passa in i rollen har du en förmåga att ta egna initiativ, är stresstålig och har lätt för att samarbeta med andra. Du har också förmågan att följa instruktioner, lagstadgade krav och policys samt förhålla dig till uppsatta tidsplaner. Förmåga att arbeta strategiskt för att förverkliga organisationens mål är meriterande.

Du erbjuds

Vi erbjuder dig ett arbete i en positiv och trivsam arbetsmiljö med kompetenta medarbetare där du får möjligheten att utveckla och påverka strukturen i en verksamhet som värderar samhällsnyttan högt!

Om verksamheten

Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 85 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund.

Tekniska nämnden ansvarar genom Tekniska förvaltningen för utveckling, byggnation och förvaltning av kommunens allmänna platser och byggnader. Nämnden har även uppdraget att ordna kommunal vatten- och avloppsförsörjning (VA) och är väghållningsmyndighet för de kommunala vägarna.

Drift och förvaltningsenheten på tekniska förvaltningen ansvarar för kommunens egna och inhyrda fastigheter där vi tillsammans arbetar med förbättringar och effektiviserade arbetsprocesser. Tillsammans med dina kollegor på avdelningen är du en nyckelperson för det fortsatta förändringsarbetet! Hyresadministrationen utgör främst stöd till förvaltare, driftpersonal och hyresgäster.

Din ansökan

I denna rekrytering samarbetar Kristianstads kommun med Jurek Rekrytering & Bemanning. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maria Holmberg på maria.holmberg@jurek.se.

Urvalsprocessen sker löpande och du är välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail med hänvisning till GDPR.

Facklig företrädare

Anders Rooth, Vision, 044-13 59 72

Övrigt

I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid.

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson

Rakel Jarl

Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson

Ulriikka Uittomäki

Berivan Mohammed

Malin Alexandersson

Thomas Eklöf

Rakel Jarl
070-972 13 52

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 juni 2022
  • Ansök senast: 26 juni 2022

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


22 november 2024

Office Assistant

11 november 2024