OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och påverka utvecklingen av det framtida Örebro?
Vi söker hyresadministratörer till Lokalförsörjningsenheten! Lokalförsörjningsenhetens uppdrag är att tillhandahålla bostäder och lokaler för Örebro kommuns behov. Vi söker dig som är intresserad av administration i hyresfrågor – både övergripande och på detaljnivå.
Om tjänsten
Tjänsten innefattar avtalshantering från ax till limpa – du upprättar, tecknar, registrerar, bevakar och hanterar debitering av våra avtal. Inom rollen förväntas du hantera abonnemang, hyror, uppsägningar med mera. Tjänsten innebär många kontakter med både interna och externa parter och kräver att du är bra på att kommunicera samt är serviceinriktad och strukturerad.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• ansvara för avtalshantering (både inhyrda och uthyrda avtal)
• löpande hantera grundläggande ekonomiska, juridiska och praktiska frågor kopplade till våra avtal
• dagligen ha externa och interna kundkontakter samt nära samarbete med dina kollegor
• ansvara för registrering och uppdatering av uppgifter i fastighetssystemet
• sköta debitering, fakturahantering, avtalsbevakning
Kompetenskrav
• gymnasieutbildning alt Yh-utbildning med inriktning mot administration
• erfarenhet av arbete i Office-paketet
Som person är du engagerad, noggrann och flexibel. Du håller en hög servicenivå och är öppen och positiv. Du är van att ha flera saker på gång samtidigt och har viljan att lära dig och fördjupa dig inom ditt område. Du har lätt för att samarbeta och är kommunikativ i tal såväl som skrift. Vidare behärskar du det svenska språket på ett sätt så att du kan kommunicera med alla typer av kunder, samt skriftligen kan dokumentera det som verksamheten kräver.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Meriterande
• grundläggande kunskaper i ekonomi
• kunskaper inom fastighets/hyresjuridik
• kunskaper inom system som hanterar fastighetsadministration
• erfarenhet av administrativt arbete inom fastighets-/hyresområdet
• erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem (t.ex. W3D3, Artvise)
Omfattning och tillträde
1 Tillsvidareanställning 100%
Tillträde: omgående eller enligt överenskommelse
1 Vikariat 100%
from: enligt överenskommelse- tom 1 februari 2021
Om arbetsplatsen
Lokalförsörjningsenheten tillhör förvaltningen Stadsbyggnad och består av 20 medarbetare där enhetschefen tillsammans med planerare och strateger, hyresadministratörer, avtalscontroller och en lokalförsörjningscontroller samverkar och ansvarar för kommunens översiktliga lokalplanering. Nu behöver vi komplettera teamet.
Stadsbyggnad ansvarar för översiktlig planering, detaljplanering, planering av stadmiljöinvesteringar, markförsörjning och exploatering, trafikplanering, naturvård, kulturmiljövård, bygglov, fastighetsbildning, GIS och kartframställning.
Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 20 februari.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67