Hyresadministratör till Lokalförsörjningsenheten

Hyresadministratör till Lokalförsörjningsenheten

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och påverka utvecklingen av det framtida Örebro? Stadsbyggnadskontoret söker dig som vill ha spännande utmaningar och hjälpa till att driva planeringen av Örebros lokalförsörjning framåt! Vi erbjuder ett kreativt, utmanande och stimulerande arbete tillsammans med kompetenta och engagerade medarbetare där du får vara med och utforma lösningar för det framtida Örebro!

Om tjänsten
Som hyresadministratör kommer du att ingå i en grupp med totalt åtta personer som arbetar med hyresadministration inom olika områden och med olika uppgifter. Lokalförsörjningsenheten hanterar över 5000 avtal och administrerar hela kommunens hyresflöde. Du kommer till stor del att ansvara för avtalshantering mot vård och omsorgsförvaltningen tillsammans med en annan kollega. 

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• upprätta, teckna, registrera, bevaka och hantera debitering av våra avtal
• löpande hantera grundläggande ekonomiska, juridiska och praktiska frågor kopplade till våra avtal
• dagligen ha externa och interna kundkontakter samt nära samarbete med dina kollegor
• ansvara för registrering och uppdatering av uppgifter i fastighets-och ekonomisystem

Kompetenskrav


• adekvat gymnasieutbildning inom administration eller ekonomi
• erfarenhet av arbete som ekonomi-och/eller hyresadministratör
• goda kunskaper om Officepaketet

Som hyresadministratör bör du ha förmågan att arbeta med komplexa frågor och mycket information, ansvara för dina egna arbetsuppgifter och prioritera och organisera arbetet på ett effektivt sätt. För att passa i tjänsten bör du arbeta bra med andra människor, vara serviceinriktad kunna hantera de flesta förutsedda händelser på ett lugnt och professionellt sätt. Du behärskar det svenska språket på så sätt att du kan kommunicera med medborgare, verksamheter och övrig personal samt skriftligt dokumentera det som verksamheten kräver.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Meriterande

• erfarenhet av attestering och kontering av leverantörs fakturor
• erfarenhet av verksamhetssystemen Pythagoras, Raindance och Artwise
• god kunskap om kommunal verksamhet

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tidsbegränsadanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse tom 31 december

Antal tjänster: 1

Om arbetsplatsen
Lokalförsörjningsenheten är en del av Stadsbyggnad som ansvarar för översiktlig planering, detaljplanering, planering av stadmiljöinvesteringar m.m. Lokal försörjning enheten består av 25 medarbetare med olika roller så som gruppledare, lokalstrateger, lokalplanerare och hyresadministratörer. Enheten är stationerad i fina lokaler på Citypassagen, men arbetar på grund av pandemin till stor del hemifrån.

Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.

Intervjuer kommer att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Ansökan

Sista ansökningsdag är 10 maj.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Peter Örbring, Enhetschef
   019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
   019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
   019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
   019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
   019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
   070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
   019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
   019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
   076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
   019-21 49 67

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Örebro Kommun
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 april 2021
  • Ansök senast: 10 maj 2021

Besöksadress

12345 12345 Örebro
None

Postadress

Box 30000
Örebro, 70135

Liknande jobb


Commercial Coordinator

Commercial Coordinator

20 september 2024

20 september 2024