OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och påverka utvecklingen av det framtida Örebro? Stadsbyggnadskontoret söker dig som vill ha spännande utmaningar och hjälpa till att driva planeringen av Örebros lokalförsörjning framåt! Vi erbjuder ett kreativt, utmanande och stimulerande arbete tillsammans med kompetenta och engagerade medarbetare där du får vara med och utforma lösningar för det framtida Örebro!
Om tjänsten
Som hyresadministratör kommer du att ingå i en grupp med totalt åtta personer som arbetar med hyresadministration inom olika områden och med olika uppgifter. Lokalförsörjningsenheten hanterar över 5000 avtal och administrerar hela kommunens hyresflöde. Du kommer till stor del att ansvara för avtalshantering mot vård och omsorgsförvaltningen tillsammans med en annan kollega.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• upprätta, teckna, registrera, bevaka och hantera debitering av våra avtal
• löpande hantera grundläggande ekonomiska, juridiska och praktiska frågor kopplade till våra avtal
• dagligen ha externa och interna kundkontakter samt nära samarbete med dina kollegor
• ansvara för registrering och uppdatering av uppgifter i fastighets- och ekonomisystem
Kompetenskrav
• adekvat gymnasieutbildning inom administration eller ekonomi
• erfarenhet av arbete som hyresadministratör
• goda kunskaper om Officepaketet
Som hyresadministratör bör du ha förmågan att arbeta med komplexa frågor och mycket information, ansvara för dina egna arbetsuppgifter och prioritera och organisera arbetet på ett effektivt sätt. För att passa i tjänsten bör du arbeta bra med andra människor, vara serviceinriktad kunna hantera de flesta förutsedda händelser på ett lugnt och professionellt sätt. Du behärskar det svenska språket på så sätt att du kan kommunicera med medborgare, verksamheter och övrig personal samt skriftligt dokumentera det som verksamheten kräver.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Meriterande
• flerårig erfarenhet av attestering och kontering av leverantörs fakturor
• erfarenhet av verksamhetssystemen Pythagoras, Raindance, Artwise, W3D3 och Vitec
• erfaranhet av arbete i en politiskt styrd organisation
Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: enligt överenskommelse
Antal tjänster: 1
Om arbetsplatsen
Lokalförsörjningsenheten är en del av Stadsbyggnad som ansvarar för översiktlig planering, detaljplanering, planering av stadmiljöinvesteringar m.m. Lokal försörjning enheten består av 25 medarbetare med olika roller så som gruppledare, lokalstrateger, lokalplanerare och hyresadministratörer. Enheten är stationerad i fina lokaler på Citypassagen, men arbetar på grund av pandemin till stor del hemifrån.
Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.
Intervjuer kommer att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 3 juni.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67