OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu en hyresadministratör som arbetar serviceinriktat, självständigt och är noggrann, till Lokalförsörjningsenheten i Stockholm. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Ekonomiavdelningen ansvarar för Polismyndighetens finansiella styrning inklusive miljöledning, lokalförsörjning, service, inköpsverksamhet samt ekonomienheterna inom en polisregion eller en avdelning.
Enheten för lokalförsörjning ansvarar för Polismyndighetens kort- och långsiktiga lokalförsörjning samt framtagande av riktlinjer och standards inom området. Enheten ansvarar även för framtagande av riktlinjer och standards för lokalers utformning samt för att kontinuerligt utvärdera lokalernas skick och behov av anpassningar. Polisen hyr över 1,4 miljoner kvadratmeter lokaler fördelat på ca 1000 hyresavtal till en kostnad om ca 2 miljarder kronor. Enheten ska bestå av funktionerna lokalplanering och projektplanering samt regional lokalsamordning. Juridikgruppen, som idag består av sex medarbetare, är placerade i Stockholm, Göteborg och Malmö, hanterar hyresavtalen.
ARBETSUPPGIFTER
Som hyresadministratör i juridikgruppen arbetar du med att registrera nya hyresavtal och ta fram rapporter i avtalssystemet Lease Manager. Du kommer tillhandahålla stöd i andvändandet av systemstödet samt stötta gruppen med administrativa uppgifter i hyresjuridiska ärenden.
KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som:
• har en avslutad gymnasieutbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som
relevant
• 2 års erfarenhet av administration
• mycket goda kunskaper i Excel
• goda kunskaper i Officepaketet
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har erfarenhet:
• från offentlig verksamhet
• av att läsa avtalstext
• av avtal och hyresavtal
• från serviceinriktat arbete
Rollen innebär att vara en viktig stödfunktion för juridikgruppen på Lokalförsörjningsenheten. För att vara framgångsrik i rollen behöver du självständigt ta ansvar och driva ditt arbete. Då uppgifterna kräver uppmärksamhet på detaljer förutsätter det att du är noggrann. Med ett serviceinriktat förhållningssätt och god pedagogisk och kommunikativ förmåga kommer du snabbt att bli en uppskattad kollega.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Stockholm
Arbetstid: Heltid, flextid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Administratör, Ekonomiavdelningen, Lokalförsörjningsenheten, Fastighetsutvecklingssektionen, Juridikgruppen
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 9 april 2020. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan, uppmärkt med ref.nr.C36683/2020, per post till: Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm eller kontakta berörd HR-konsult.
Varmt välkommen med din ansökan!
Polismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 30 000 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Lászlo Nagy Némedi, tfn 010-56 36 899
Rekryterande chef / strategichef Göran Strömberg
010-563 02 49
Mattias Bergström, t.f gruppchef, tfn 010-563 51
Sektionschef Susan Sahlin
0105641640
Anneli Backström, tfn 010-56 39 320
Sektionschef Fordonsservice Anders Axén
010 5653630
Gruppchef Rasmus Lundahl
010-56 35 119
Gruppchef Bodil Nordmark
010-563 51 70
Magnus Hagström
010-56 71 567
Ekonom Liselotte Hjulin
010-562 80 09