OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.
Vår verksamhet
På stadsbyggnadskontoret är vi omkring 100 medarbetare som arbetar med samhällsplanering, förvaltning och utveckling av mark samt geografisk information med stöd av kartor. Vi arbetar målmedvetet för att bli effektiva, ge bästa möjliga service till våra kunder och uppfylla kommunens vision för Norrköping 2035.
Norrköpings kommun växer och är i en stark utvecklingsfas med ett stort antal pågående projekt där Ostlänken och Inre hamnen är exempel på de allra största. Det påverkar oss alla i våra olika roller inom kontoret. Arbetet präglas av ett högt tempo i ett klimat av öppenhet och hjälpsamhet.
Nu söker vi dig som är serviceinriktad, tar egna initiativ och ser det som självklart med ett gott att samarbete.
Arbetsbeskrivning
Du kommer att arbeta i markförvaltningsprocessen inom verksamheten mark och exploatering. Markförvaltningsprocessen har ansvar för att kommunens mark förvaltas, nyttjas på bästa sätt och behåller sitt ekonomiska värde till dess den behöver tas i anspråk för utveckling av bostäder, verksamhetsområden eller annat.
Huvuduppgifterna för hyresadministratören är olika typer av hyres- och tomträttsadministration vilket innebär att du med utgångspunkt i gällande mallar och med information från handläggare kommer att få upprätta förslag till avtal, överenskommelser, uppsägningar med mera. Du kommer att delta i kommunikationen med avtalsparter i samband med utskick av avtalsförslag och undertecknade avtal samt se till att färdiga avtal arkiveras. Dessutom ska du hantera avtalen i kommunens hyressystem och bevaka att betalning sker med påminnelser och inkasso. Du kommer också att få arbeta med avslutande administration i samband med köp och försäljning av fastigheter.
Din profil
Vi söker dig som har gymnasieutbildning med inriktning mot ekonomi och administration eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har kommunal eller privat arbetslivserfarenhet, gärna inom området fastighetsförvaltning. Du har också goda kunskaper i Officepaketet och är intresserad av att lära dig andra datorprogram, t.ex. hyresdebiteringssystem. Särskilt meriterade är om du är bekant med jordabalkens regler kring hyres- och arrendefrågor.
Du är strukturerad och har god numerisk och analytisk förmåga. Du arbetar bra med andra människor, kan planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Du uppskattar rutiner och utvecklar gärna sådana där det saknas för att underlätta och effektivisera arbetet.
Mer information och ansökan
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträdesdag enligt överenskommelse.
Vill du veta mer om tjänsten kontaktar du Marianne Cedervall, verksamhetschef, 011-15 66 25 eller Gunnar Engdahl, stadsbyggnadsingenjör, 011-15 12 32.
Din ansökan vill vi ha senast den 21 maj.
Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.
Norrköpings kommun tillämpar önskad sysselsättningsgrad.
När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.