Hyresadministratör till TidX

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi efter dig som brinner för fastigheter, relationer och vill vara del av en tillväxtresa. Som hyresadministratör hos TidX får du en nyckelroll i relationen till hyresgäster och kunder då du på daglig basis kommer arbeta med att svara på frågor samt administrera ärenden kring hyresprocessen.

Om TidX
Med tjänster inom fastighetsförvaltning, fastighetsdrift och fastighetsmiljö strävar TidX efter att vara en heltäckande och självklar samarbetspartner. Kundbasen är fördelad över hela fastighetssektorn – således är inget uppdrag för stort eller för litet. Bolagets styrka ligger i anpassningsförmågan utifrån kundens unika behov och önskemål.

Inom benet för fastighetsförvaltning ryms ekonomisk-, teknisk- och kommersiell förvaltning. Här ingår även uthyrning som hyresadministration som en tjänst, ofta sammanflätat med den ekonomiska förvaltningen som omfattar ett helhetsansvar kring den löpande bokföringen och rapporteringen för kundens fastighetsbestånd. På kontoret i Mölndal blir del av ett team som i dagsläget består av fyra personer.

Läs mer om TidX på deras hemsida. 

Arbetsuppgifter
Som hyresadministratör kommer du i huvudsak att arbeta med den dagliga kontakten med hyresgäster och kunder för att svara på hyresadministrativa frågor. Du kommer även att ha interna kontaktytor i form av den ekonomiska och tekniska förvaltningen för att på så vis arbeta ur ett helhetsperspektiv kring kundernas hyresgäster och fastigheter.

Nedan följer en sammanställning av vanligt förekommande arbetsuppgifter:

Kontakt med hyresgäster via mail och telefon kring hyresfrågor, fakturafrågor, uthyrning mm.
Förmedling av lägenheter och p-platser
Dialog med potentiella nya hyresgäster
Bevaka hyresnivåer på marknaden
Uppdaterar underlag på lokaler med bilder och ritningar (lokaldatablad)
Avstämning av hyresreskontra samt fakturaunderlag
Hyresavisering
Hyresredovisning
Följa upp hyresfordringar och inkassokrav
Upprättar förslag till och nya kontrakt i samråd med fastighetsägare/förvaltare, inkluderat kvalitetssäkring av hyreskontrakt
Hantera överlåtelser
Hantera panter

Vi söker dig som
Har tidigare erfarenhet av hyresadministration och därmed god kunskap om hyres- och förvaltningsprocesser
Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift
Har god dator- och systemvana (framförallt Office paketet)


Om du har tidigare erfarenhet av arbete i Real fastighetssystem och Fortnox är det meriterande.

För att lyckas i rollen ser vi det som avgörande att du är en person som skapar relation med andra genom att snabbt inge förtroende. Detta återspeglas i en stark serviceförmåga, oavsett om kunden är nöjd eller missnöjd. Du är van vid att arbeta självständigt och på egen hand fatta beslut för att driva dina uppgifter mot uppsatta mål och/eller deadlines. På så vis är du även prestigelös och flexibel i att ställa upp där det behövs utifrån helheten.

Om anställningen
Tjänsten är en direktrekrytering där du blir anställd hos TidX. Genom rekryteringsprocessen kommer löpande urval att tillämpas. Annonsen kan således komma att stängas ner innan tjänsten är tillsatt.

Omfattning: Heltid, kontorstider
Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid, dock som längst en månad
Placering: Mölndal (Åby Stallbacke)
Lön: Fast månadslön


Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Om OIO
Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: OIO - Göteborg
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 januari 2023
  • Ansök senast: 28 februari 2023

Liknande jobb


20 november 2024

Avdelningsekonom till CBRN-skydd och säkerhet

Avdelningsekonom till CBRN-skydd och säkerhet

20 november 2024

Fastighetsadministratör

Fastighetsadministratör

4 november 2024

30 oktober 2024