Hyresadministratör/Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Olov Lindgrens fastighetsbestånd omfattar nära 100 fastigheter med cirka 345.000 kvm uthyrbar bostads- och lokalyta.Kontoret ligger centralt beläget i hjärtat av Stockholm på Drottninggatan.Är du en social administratör med siffersinne som har erfarenhet av hyresadministration?Då kan detta var en tjänst för dig.Tjänsten I rollen ingår arbetsuppgifter som omfattar såväl hyresadministration som ekonomi.Inom hyresadministration innefattar uppgifterna avisering, påminnelser, inkassso, räntefakturering, autogiro och depositioner.Du kommer att vara ansiktet utåt mot hyresgäer och svara på frågor gällande hyror.Det medför även kontakt med uthyrare och förvaltare i diverse frågor.Arbetet sker i fastighetssystemet FastNet och du kommer i många fall agera som stöd åt dina kollegor i frågor gällande systemet.Ekonomiuppgifterna innefattar kundfaktuering, betalningar, registrering av moms, bank- och postgiroavstämningar samt avstämningar mot huvudbokskonton.Du kommer även att vara delaktig i budget- och prognosarbete.Vem är du?Du har: - minst två års erfarenhet av hyresadministrivt arbete - grundläggande kunskaper inom hyreslagstiftningens områden - goda kunskaper inom MS - Office - gymnasiekompetens eller motsvarande, gärna i kombination med påbyggnadskurser inom exempelvis hyresadministration eller ekonomi.Meriterande är: - kunskaper och erfarenheter inom ekonomi.- erfarenhet av fastighetssystemet FastNet Det är viktigt att du har lätt för att samarbeta men att du även är självgående och trivs med att arbeta på egen hand.Ditt goda siffersinne, din noggrannhet och ditt ansvarskännande gör att du passar mycket väl för rollen.Du skall vidare vara lyhörd för hyresgästernas behov och vara serviceinriktad.Vårt erbjudande Tjänsten är tillsvidareanställning med sex månaders provanställning.Tillträde i slutet av augusti/början av september.Du erbjuds en varierande tjänst i ett stabilt familjeföretag med en positiv anda och goda framtidsutsikter. [ Är du intresserad?Ansök idag intervjuer sker löpande.För att söka tjänsten klicka på länken nedan eller gå in på vår hemsida: www.mayday.se.Bifoga gärna ett personligt brev samt meritförteckning(CV).Vi tar endast emot ansökningar på detta sätt.Tjänsten kan komma tillsättas före sista ansökningsdag. Vi ser fram emot att höra ifrån Dig! ISS Mayday är ett auktoriserat bemanningsföretag som alltid ger det lilla extra för våra kunder och vår personal.Vi erbjuder högklassiga rekryterings- och personalinhyrningstjänster samt entreprenadlösningar inom administration, ekonomi, marknad-försäljning, telefoni, IT och management.ISS Mayday - vi bryr oss!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ISS Mayday
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 8 juni 2010
  • Ansök senast: 9 juli 2010

Liknande jobb


13 november 2024

Förvaltningsassistent

Förvaltningsassistent

11 november 2024

Kundvärd

Kundvärd

2 oktober 2024