OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nacka kommun med 80 000 invånare är en attraktiv kommun med stora grönområden, insjöar, kust och skärgård. Nacka är en expansiv kommun som prövar nya ideer inom många verksamhetsområden. ARBETS- OCH ARBETSPLATSUPPGIFTER Fastighetskontoret ansvarar direkt under Kommunstyrelsen för kommunens bebyggda och obebyggda fastigheter med undantag för gatumark, parkmark eller motsvarande markområden. Vi försörjer kommunens kärnverksamheter med lokaler, främst ägda av kommunens men också externt inhyrda. Vi hyr även ut till privata aktörer som utför kommunalt finansierade tjänster. Vår nuvarande hyresadministratör går till andra arbetsuppgifter utanför kommunen och vi behöver snarast en ersättare. Vi strävar efter att arbeta alltmer integrerat med våra interna och externa kunder varför de rent administrativa arbetsuppgifterna i så stor utsträckning som möjligt skall kompletteras med löpande kundkontakter. Primärt innebär arbetsuppgifterna att hålla ordning och reda på våra interna och externa hyreskontrakt, hålla underlag för hyresaviseringar och hyresbetalningar ajour samt självständigt kunna förhandla/omförhandla hyresavtal. Du skall också stötta övriga medarbetare med generell hyresjuridisk kompetens. KVALIFIKATIONER Lämplig bakgrund tror vi som minimum är erfarenhet av liknande arbete och/eller grundläggande hyresjuridiks kompetens och viss förhandlingsvana. Det är en stor fördel om du tidigare har arbetat med Landlord. För en mer erfaren sökande ser vi möjligheter att ta ett övergripande ansvar för att tillsammans med våra kunder utveckla vår interna hyresmodell.