Hyresadministratör/uthyrare

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifter

För kunds räkning söker vi nu en hyresadministratör/uthyrare. Vår kund är ett av Göteborgs kommunala bostadsbolag och har över 22 000 lägenheter i sitt bestånd.

Större delen av arbetstiden kommer att vara förlagd i kundens Bobutik där man möter hyresgäster som ska skriva kontrakt såväl som de som vill göra tillval till sin lägenhet.

Övriga huvudsakliga arbetsuppgifter:
•Uthyrningsfrågor, uppsägningar och kontraktsskrivning.
•Göra urval i kundgrupper, hantera förturer, bedöma sökanden, göra referenstagning och kreditupplysningar.
•Handlägga direktbyten, andrahandsuthyrningar/olovlig andrahandsuthyrning.
•Skriva kontrakt och lämna information om boende.

Din bakgrund

Vi ser att du har tidigare erfarenhet från uthyrningsarbete samt mycket goda kunskaper inom hyreslagstiftning. Du får gärna ha en bakgrund från mäklarbranschen alternativt erfarenhet av arbete i callcenter. Vidare har du mycket god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift samt goda IT-kunskaper.

Personliga egenskaper

För att trivas och passa i den här rollen uppskattar du mötet med människor och har en utåtriktad personlighet, samtidigt som du har hög integritet. Ambitionen bör alltid vara att ge god service och att hjälpa kunder och hyresgäster på bästa sätt. Du är noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt samt har ett stort intresse för människor. Vidare har du en god samarbetsförmåga, samtidigt som du kan arbeta självständigt. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.


Tillträdesdag

Omgående. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag! Välkommen med din ansökan via lernia.se så snart som möjligt!

Bifoga gärna ditt CV i Word-format.


Information

Lernia Bemanning ser till din kompetens och därmed har ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell bakgrund ingen betydelse i våra rekryteringsprocesser. Våra värderingar är Pålitlighet - Affärsmässighet - Vi är lika och unika, vilka genomsyrar vårt dagliga arbete. Personalen är vår viktigaste resurs och därför är det angeläget för oss att satsa på dig. Din anställning hos Lernia Bemanning omfattas av gällande kollektivavtal.

Lernia är vägen framåt

Lernia Bemanning stärker kundernas konkurrenskraft genom effektiva bemanningslösningar. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag som rekryterar och hyr ut personal i hela Sverige.

Kontaktpersoner på detta företaget

Helena Matthews
0722 54 69 65
Patrik Andersson
072-254 66 76
Jonas Ahlberg
070-161 25 83
Magnus Franzén
0722-54 11 16
Johanna Josefsson

Ann-Christin Hansson
0722541312
Jennie Strömqvist
0722-54 13 30
Mia Nordlund
070-320 99 83
Mia Nordlund
070-3209983
Jörgen Persson
0722-541811

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia Bemanning AB Stockholm
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 16 juni 2015

Besöksadress

Sergels Torg 12, Plan 11, Stockholm
None

Postadress

Sergels Torg 12, Plan 11
Stockholm, 11191

Liknande jobb


23 oktober 2024

Mäklarassistent

Mäklarassistent

21 maj 2024

15 maj 2024