Hyresassistent

Arbetsbeskrivning

Fastighetsenhetens uppdrag är att förse de kommunala verksamheterna med lokaler och underhålla dem på ett långsiktigt fastighets- och kommunekonomiskt sätt.Du kommer att arbeta med hyresekonomi och ha full kontroll över fastighetsenhetens hyreskontrakt och intäkter, hyressättning och uppräkningar.Du administrerar kontrakten, tecknar avtal och ansvarar för gränsdragningsdiskussioner och andra hyresjuridiska frågor med våra hyresgäster.Du är också kommunens kontaktperson gentemot hyresgästerna och assisterar våra enhetschefer och projektledare.Du har några års erfarenhet från kvalificerat arbete med hyresadministration samt är van att arbeta med IT-applikationer som fastighetssystem och ekonomisystem.Du har utbildning på högskolenivå eller erfarenhet som vi kan bedöma likvärdig och gärna kunskaper om hyreslagen.Vi behöver dig som vill medverka till att driva, utveckla och förbättra vår verksamhet.Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet där god initiativförmåga, noggrannhet, engagemang och samarbetsförmåga är viktiga egenskaper.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lerums kommun
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 9 januari 2008
  • Ansök senast: 3 februari 2008

Liknande jobb


VA-handläggare

VA-handläggare

22 november 2024

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och  kunskapsarbete

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och kunskapsarbete

22 november 2024

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

22 november 2024

22 november 2024