Hyrescontroller – Telge Bostäder

Arbetsbeskrivning

Vågar du välja att affärsutveckla för en bättre framtid? Är du relationsskapande och trivs i en rådgivande och självständig roll med stort ansvar? Har du juridiska kunskaper och erfarenhet inom hyresförhandling? Är du analytisk och driftig och söker en roll där du kan ta egna initiativ och känna att du gör skillnad på riktigt? Då tror vi att du skulle kunna passa perfekt hos oss. Vågar vi välja varandra?

 

 

Så här säger Cecilia Kumlin, avdelningschef Affärsutveckling, om rollen: I ditt uppdrag som hyrescontroller ansvarar du för att leda och driva hyresförhandlingar inom givna mandat. Du genomför analyser, identifierar behov och kommer med förslag på utvecklingsinitiativ.  Arbetet är omväxlande och utvecklande och förutom förhandlingar driver du affärs- och verksamhetsutvecklingsprojekt med kunden och affären i fokus. I nära samarbete med affärsutvecklingsstaben och övriga avdelningar bedriver du utveckling och omvärldsbevakning för att kunna möta vår marknad som är under ständig förändring.

 

Arbetsuppgifter och ansvar Rollen som hyrescontroller är en självständig roll där du bland annat kommer att ansvara för hyresförhandlingar av olika slag samt bolagets hyressättning. Du är bolagets representant i dialogen och samarbetet med Hyresgästföreningen. Utöver förhandlingar ser du över våra hyresnivåer på övriga objekt såsom p-platser, garage och förråd. Du genomför strategiska utredningar, identifierar behov och kommer med förslag på nya initiativ och koncept. Du deltar i avdelningens affärsutvecklingsprojekt och stöttar övriga avdelningar och enheter kring hyressättning. Du fungerar som bolagets rådgivare inom ramen för hyressättning och andra juridiska frågor. Du reviderar och tar fram nya hyresavtal och andra avtal kopplat till vår bostadsuthyrning.

Rollen är placerad på avdelningen Affärsutveckling och du kommer att rapportera till affärsutvecklingschefen som sitter i bolagets ledningsgrupp.

Vi är Telge Bostäder Telge Bostäder är mer än bara tak, golv och väggar. Vi förvaltar, bygger och utvecklar socialt, ekologiskt och ekonomiskt hållbara hem för framtiden. Just nu jobbar vi extra mycket med att komma närmare våra hyresgäster – en utvecklingsresa vi hoppas du vill vara med oss på! Vi är också HBTQI-certifierade och jobbar aktivt med inkludering, mångfald och social hållbarhet.

Vår önskelista Vi är nyfikna på dig! För att vara aktuell till den här tjänsten behöver du ha adekvat högskoleutbildning gärna inom juridik eller ekonomi, eller motsvarande som vi anser likvärdig. Du behöver även ha flerårig relevant arbetslivserfarenhet av hyresfrågor och hyresförhandlingar. Du har kunskap kring hyresjuridik, fastighetsekonomi och LOU. Du har erfarenhet av att arbeta med utvecklingsfrågor. Dina personliga egenskaper är viktiga och det innebär bland annat att du behöver kunna göra korrekta bedömningar, visa gott omdöme, ta in helhetsperspektivet i frågor och förstår långsiktiga konsekvenser. Du behöver ha god förståelse för affärsmässiga principer och agera utifrån dessa. Du är utvecklingsorienterad, trygg och ansvarstagande, med ett lugnt förhållningssätt och hög administrativ förmåga. Du har sinne för problemlösning och struktur, trivs med att hantera många olika ärenden och kontakter parallellt och drivs av att skapa långsiktiga affärer. Att leverera i tid och med hög kvalitet är en självklarhet för dig.

För att trivas hos oss behöver du också känna igen dig i våra kärnvärden öppen, enkel, personlig och modig. Mycket god svenska i tal och skrift, mycket god datavana och goda kunskaper i Office-paketet är andra förmågor som vi tror behövs för den här tjänsten. Du behöver även inneha B-körkort.

Plus i kanten Ingen är perfekt, men om du har kunskap och eller erfarenhet av en eller flera av följande är det ett plus: Att leda och driva utvecklingsprojekt inom fastighetsbranschen; systematisk hyressättning; investeringskalkylering; hyrestvister; fastighetssystemet Vitec och Trimma, samt erfarenhet från ett privat bostadsbolag.

 

Hör av dig idag! Vänta inte, vi vill veta mer om dig! Vi gör intervjuer löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så ansök därför så snart som möjligt, allra senast den 24 februari 2023.

Ta kontakt Undrar du något om tjänsten? I den här rekryteringen tar vi stöd av Jeffersson och Wells, rekryterare Malin Magnusson, 08-873 628 47, Malin.magnusson@jefferssonwells.se .  Har du frågor kring rekryteringsprocessen, kontakta Linda Smedenborn, HR-strateg, på 08-550 212 75. Fackliga kontaktpersoner på Telge är Sanne-Liv Olsen för Vision och Anders Lindgren SACO, du når båda på 08-550 220 00.

Våga välja Telge Kom och jobba i expansiva och färgstarka Södertälje kommun! Här väntar 100 000 invånare på att du ska göra skillnad i deras vardag, och 870 medarbetare väntar på sin nya kollega. Telge är leverantören med en hel kommun som både arbetsgivare och kund. Vi är koncernen som ger det mesta av det bästa inom bostäder, fastigheter, energi, nät, tillväxt, återvinning, hamn och inköp. Som förvandlar vår vinst till Södertäljebornas, bokstavligen och dagligen, för att skapa ett bättre, smartare och mer hållbart samhälle än någonsin. Frihet under ansvar, karriärsutveckling, kollegial gemenskap, bra förmåner och lean-tänk. Det är saker som våra medarbetare gillar lite extra med att jobba just hos oss.

Kontaktpersoner på detta företaget

Veijo Stenbäck
550 298 07
Jari Koskinen
08-550 298 03
Charlotte Dannefalk

Marie Reinius

Sven Strand

Maria Stenbäck

Lisbeth Näsdal

Ida Södersten

Petra Härnwall

Lars Gustafsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Telge Bostäder AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 februari 2023
  • Ansök senast: 24 februari 2023

Besöksadress

Storgatan 42
None

Postadress

Box 633
Södertälje, 15127

Liknande jobb


18 november 2024

Hej entreprenad- och fastighetsjurist!

Hej entreprenad- och fastighetsjurist!

18 november 2024

Jurist

Jurist

20 september 2024