Hyresdebiterare sökes till spännande konsultuppdrag!

Hyresdebiterare sökes till spännande konsultuppdrag!

Arbetsbeskrivning

Vi söker en engagerad och professionell hyresdebiterare som är redo att ta sig an utmanande och varierande arbetsuppgifter. Är du en person som trivs med att hantera komplexa situationer och uttrycka dig sakligt och professionellt? Då kan detta vara tjänsten för dig!

Om företaget
Vår kund har cirka 25 000 hyresrätter fördelade över Göteborgs alla stadsdelar, vilket gör dem till en av Göteborgs största hyresvärdar. De är cirka 400 personer som jobbar inom bolaget, och de arbetar alla mot samma mål – att skapa goda och trygga boendemiljöer tillsammans. Verksamheten präglas av hållbarhet, socialt ansvarstagande och ett stort kundfokus.

 
Om Tjänsten
Som hyresdebiterare hos vår kund kommer du att arbeta med administrativa uppgifter och hantera tuffa telefonsamtal, inklusive kontakter med socialtjänsten och avhysningar. Vi söker dig som är driven, professionell och har förmågan att uttrycka dig tydligt och sakligt. Du ska kunna bemöta människor på ett mjukt men bestämt sätt.

 
Dina Arbetsuppgifter
• Hantera uteblivna betalningar av hyror och hjälpa hyresgäster att undvika vräkning.
• Fatta beslut gällande anstånd, vidare inkassoåtgärder, upprättande av avbetalningsplaner, uppsägning av hyreskontrakt och i sista hand, vräkningar.
• Administrativa uppgifter som upprättande av underlag, viss bokföring, brevutskick, systemregistrering, uppföljning och utredning.
• Mycket kontakt med hyresgäster, distriktspersonal, inkassobolag och myndigheter, mestadels via telefon och mejl.
• Samarbeta med tre fast anställda kollegor och arbeta hemifrån två dagar i veckan efter upplärning.

 
Om dig
Vi tror att du som söker:

• Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, sociologi, juridik eller liknande.
• Har erfarenhet av inkasso- eller fastighetsbranschen (meriterande).
• Är noggrann, strukturerad och utåtriktad.
• Har lätt för att samarbeta och bemöta alla typer av människor.
• Är prestigelös och lösningsorienterad.
• Har mycket goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift.
• Har erfarenhet av systemet Fast 2 och Lime (meriterande men inte ett krav).

 Vi Erbjuder
• Ett uppdrag som sträcker sig åtminstone fram till sommaren 2025.
• En konkurrenskraftig lön.
• Flexibla arbetstider.
• Möjlighet att börja den 1 oktober eller tidigare.
• Fina lokaler i centrala Göteborg och en härlig arbetsplats med god stämning mellan kollegor.

 
Om ansökan
Tjänsten är ett konsultuppdrag fram till sommaren 2025 till att börja med, och med önskad start 1 oktober. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Johanna Kalered på johanna.kalered@jurek.se.

Låter detta som något för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson

Rakel Jarl

Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson

Ulriikka Uittomäki

Berivan Mohammed

Malin Alexandersson

Thomas Eklöf

Rakel Jarl
070-972 13 52

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 september 2024
  • Ansök senast: 16 oktober 2024

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


25 november 2024

Handläggare till Ackordscentralen Umeå

Handläggare till Ackordscentralen Umeå

22 november 2024