OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lokalförvaltningen skapar miljöer där livet får ta plats genom att bygga, anpassa och förvalta lokaler och boenden för Göteborgs Stads verksamheter. Vi är en av Sveriges största förvaltare av offentliga lokaler. Varje dag är 150 000 göteborgare verksamma i skolor, förskolor, kontor och äldreboenden som vi sköter om.
ARBETSUPPGIFTER
Göteborg växer och förändras snabbt. Få städer har den utvecklingspotential som finns här. Planeringen av det framtida Göteborg är ett lagarbete med många inblandade och lokalförvaltningen har en central roll i denna utmaning. Vi spelar en
aktiv roll i omställningen till ett mer hållbart samhälle vilket märks i flera av våra spännande och utmanande projekt till exempel byggandet av Sveriges första fossilfria förskola Hoppet.
Lokalförvaltningens ansvarar bland annat för att säkerställa våra fastigheters användbarhet över tid med god teknisk status, hållbarhet och nöjda kunder. Detta uppnås genom ett nära samarbete med kund, förvaltningens övriga avdelningar, samarbetspartners samt andra organisationer i staden. En viktig del i detta ansvar är att hantera hyror och avtal för våra egna och inhyrda lokaler. Vi söker nu en erfaren hyresekonom till vårt team inom detta område.
Dina arbetsuppgifter:
Som hyresekonom arbetar du med att ta fram budgetunderlag avseende hyresintäkter och hyreskostnader. Du tar fram debiteringsunderlag och beräknar hyror för egna och inhyrda lokaler. Du handlägger upplåtelser och tilläggsavtal samt ansvarar för uppföljning och prognosarbete för både egna och inhyrda objekt.
Du arbetar även med fakturering av hyresintäkter samt kontroll av fakturor till externa fastighetsägare. En stor del av arbetet innebär även att hantera förfrågningar från både interna och externa kunder. Som hyresekonom arbetar du i vårt fastighetssystem Xpand.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant akademisk examen med inriktning ekonomi och lång erfarenhet från likande arbete, gärna från offentlig förvaltning. Du är van att arbeta i ekonomi- och fastighetssystem och har mycket god IT-vana.
För att vara framgångsrik i uppdraget är du analytisk och har en god organisatorisk och administrativ förmåga. Då du företräder förvaltningen i kontakter med interna samt externa samarbetspartners, är det viktigt att du har en god samarbetsförmåga och att du agerar med tydlighet och lyhördhet i kommunikation med andra. Du har förmågan att skapa förtroendefulla relationer och arbetar med integritet.
Det är meriterande om du har erfarenhet av utredningsuppdrag och har arbetat i IT-systemen Xpand och Proceedo.
ÖVRIGT
Vi erbjuder en arbetsplats i utveckling och med framåtanda. Våra medarbetare har breda och varierade kompetenser. Vi arbetar i trevliga lokaler och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Vi på lokalförvaltningen arbetar för ett hållbart arbetsliv. Med detta menar vi att du skall kunna kombinera ett spännande och givande yrkesliv med ett hållbart och rikt liv utanför arbetet. Vi strävar efter att ha en jämn fördelning mellan kvinnor och män och en spridning när det gäller ålder på enheten. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.