OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du LKF:s nya hyresförhandlare?
Vill du jobba med det viktigaste Lunds Kommuns Fastighets AB har, våra hem? Brinner du för att utveckla kundrelationer, medarbetare och erbjuda hållbara bostäder i smarta fastigheter? Då har vi ett intressant jobb för dig där du får vara med och bidra till samhällsnyttan!
LKF är mitt inne i en spännande utveckling. De har ett starkt kundfokus och är utsedda till en av Sveriges bästa hyresvärdar för tredje året i rad. Nu ser de fram emot att fortsätta den resan och bli ännu bättre! För att bibehålla och förbättra deras goda kundkontakter och relationer med hyresgästerna så är deras nya affärsplan, helt kundfokuserad med ett utifrån-och-in-tänk.
Om tjänsten
Tjänsten hyresförhandlare tillhör juridikenheten som i sin tur hör till affärsområde affärsutveckling. Rollen är en stödjande och utvecklande funktion för LKF där man rapporterar till chef juridik. Du kommer att utgå från huvudkontoret hos LKF i Lund.
En dag på jobbet
Hyresförhandlaren svarar för hyressättning samt genomförande av hyresförhandlingar, i vilket bl.a. ingår följande;
Hyressättning samt hyresförhandlingar i samband med nyproduktion och ombyggnad.
Underlag till ombyggnadsavtal, hyressättning, hyresförhandlingar samt stöd till övriga organisationen i samband med förändringar i bostadsbeståndet.
Utvecklingsarbete av LKF:s hyressättningsmodell, Lundamodellen, tillsammans med Hyresgästföreningen och andra samarbetsparter.
Systemansvarig och användare av hyressättningssystemet Poängen.
Delta i möten och hantera kontakter med hyresgäster eller andra avseende hyressättningsfrågor.
Hantera övriga förekommande arbetsuppgifter som ligger inom ramen för tjänsten.
Vem är du?
För att lyckas i rollen är du som person självgående, ansvarstagande, kommunikativ och flexibel. Du levererar resultat och möter förväntningar med god kommunikation med kunderna. Det är även avgörande att du har god empatisk förmåga och är bra på att skapa goda relationer.
LKF:s värdeord mänsklig, pålitlig, långsiktig och utvecklande är viktiga i det dagliga arbete och de använder dem också som en av bedömningsgrunderna vid rekryteringar.
Kvalifikationer
Då rollen innefattar många olika typer av moment letar vi efter en erfaren person med följande kvalifikationer: Universitets- eller högskoleexamen inom juridik eller ekonomi eller motsvarande.
Några års yrkeserfarenhet av att hyresförhandla bostadslägenheter.
Kunskaper och erfarenheter som användare av IT-baserade fastighets och affärssystem.
Mycket god erfarenhet av förhandlingsteknik.
God kommunikatör.
Kunskaper i Office-paketet.
Utöver vad som nämns ovan är följande kompetenser meriterade: Gärna kunskaper i fastighetsekonomi och hyresjuridik.
Erfarenhet av hyressättningssystemet Poängen är en stor fördel.
Erfarenhet av relationsskapande arbete med mycket kundkontakt.
Vad LKF erbjuder dig
LKF utvecklar attraktiva hyresbostäder i Lund där service och personligt inflytande för hyresgästen innebär ett bekymmersfritt och hållbart boende. De äger och förvaltar drygt 10 000 hyreslägenheter i hela Lunds kommun och 20 000 lundabor har sitt hem hos dem.
2021 certifierades LKF som ett Great Place To Work® - ett synligt bevis för att deras organisation uppfattas som en mycket bra arbetsplats för 270 anställda. Detta märks främst genom ett starkt engagemang och stort intresse av att arbeta på företaget, vilket de självklart är mycket stolta över.
Inom LKF jobbar de enligt ett aktivitetsbaserat arbetssätt där människa och hållbarhet är i centrum.
Välkommen med din ansökan!
Om du tycker att tjänsten som hyresförhandlare passar väl in på dina kvalifikationer och på hur du vill arbeta, skicka din ansökan snarast.
I denna rekrytering samarbetar Lunds kommuns fastighets AB med Fasticon. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt och löpande. För att säkerställa att dina personuppgifter hanteras i enlighet med GDPR tar Fasticon inte emot ansökningar via e-post.
Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Jeanette Kanka på jeanette.kanka@fasticon.se eller 072-389 99 75.
Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum som är 28 juni 2021.
Om Fasticon
Fasticon är specialister på kompetensförsörjning inom samhällsbyggnadssektorn. Vi hjälper våra kunder att förstärka sina organisationer genom att attrahera, utveckla och behålla rätt kompetens. Det gör vi genom att utbilda, rekrytera och hyra ut yrkesverksamma som bidrar till värdeskapande samhällsbyggnad. Kunderna finns över hela Sverige och vi utgår från kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö. Läs mer på www.fasticon.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Bertil Lundström, Fastighetschef
046-358553
Charlotta Wærn, Personalchef
046-358535
Linda Edström, Områdeschef
046-35 85 34
Bertil Lundström, Fastighetschef
046-358553
Åsa Johansson, Miljöansvarig
046-358564
Christer Jönsson, Områdeschef
046-358567
Rolf Karlsson, Områdeschef
046-358569
Peter Ovenlund, Byggnadschef
046-358506