OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter
Vår kund arbetar inom elbranschen och har startat ett program för att utveckla en strategi för långsiktig och hållbar lokalplanering. Vår kund kommer att agera som både hyresgäst och fastighetsägare.
Projekten för lokaler delas upp i två faser: förstudiefas och genomförandefas. I förstudiefasen genomförs en analys av behoven, en planering av programmet, en sökning av lämpliga lokaler samt förhandlingar om hyresavtal. Genomförandefasen involverar projektplanering, inköp av material och tjänster, verkställande av projektet, överlämning av det färdiga resultatet samt överföring av erfarenheter. Det kan bli aktuellt med projekt där kunden äger fastigheten och då kan projektering och upphandling av entreprenader inkluderas i genomförandefasen. Mindre projekt kan även genomföras i en förenklad form.
Det är ännu inte bestämt hur många lokalprojekt som kommer att genomföras inom Lokalplan-programmet. Beslut om projekt inom programmet tas successivt. Vi söker en förhandlingskonsult som kan hjälpa kunden med sin expertis inom förhandlingsteknik och processer relaterade till hyresförhandlingar. Konsulten förväntas också kunna erbjuda strategisk rådgivning och stödja kundens möten med olika parter.
Arbetsuppgifter
- Du ansvarar för att ge kunden stöd genom att använda din expertis inom förhandling samt föreslår olika alternativ baserade på din tidigare erfarenhet och följer marknadstrenderna för att kunna navigera på bästa sätt
- Du har även en övergripande roll där du leder, samordnar och administrerar hyresförhandlingar för att säkerställa att projektets mål och delmål uppnås enligt plan och med goda resultat
Du kommer att ha fysiska möten på kundens kontor eller hos fastighetsägare alternativt i andra orter cirka 3 gånger per månad. Uppdragets beläggning kommer variera under tiden det pågår. Ibland kommer det vara ungefär 50% av tiden och andra gånger kommer det vara 0%. Den uppskattade omfattningen ska ses som en kvalificerad uppskattning. Det framtida behovet kan komma att vara mer eller mindre än den angivna mängden.
Krav
- Ett tydligt bevis, såsom ett certifikat, licens eller motsvarande, inom hyresförhandling
- Minst tio års erfarenhet inom rådgivning inom områden som lokalstrategi, fastighetsutveckling eller hyresförhandling
- Ha agerat som representant för hyresgästen och haft ansvar för hyresförhandling i minst två projekt där fastighetsägaren har planerat att bygga ny lokal, eller genomfört stora om- eller tillbyggnationer. Dessa uppdrag ska ha genomförts inom de senaste fem åren
- Erfarenhet av att arbeta som rådgivare inom lokalstrategi/hyresförhandling med minst två olika myndigheter. Uppdragen ska ha genomförts inom de senaste fem åren
Mervärderskrav
- Du har åtminstone 15 års praktisk erfarenhet inom områdena lokalstrategi, fastighetsutveckling och hyresförhandling
- Du har dokumenterad erfarenhet av att arbeta med säkerhetsskyddsklassificerad information i lokalprojekt. Dessa projekt har utförts åt hyresgäster under de senaste fem åren. Säkerhetsklassificeringen är av en sådan nivå att du kan styrka dina uppdrag
Egenskaper
Följande individuella egenskaper verifieras genom referenser och eventuella intervjuer. Kunden har rätt att kontakta sina egna relevanta referenser (utöver de som anges) för att bekräfta att kraven uppfylls.
- Bra samarbets- och initiativförmåga, ödmjuk och skapar lätt förtroende
- Flexibel och anpassningsbar till arbetsbelastningen
- Utåtriktad och tydlig i din kommunikation; kan kommunicera effektivt både muntligt och skriftligt, förklara och få stöd från intressenter på alla nivåer även om de inte är experter inom fastighetsfrågor
- Arbetar självständigt och målinriktat; följer projektmodellen, planerar arbetsuppgifterna, rapporterar framsteg, identifierar risker och förändringar i tid och hanterar nödvändig dokumentation
- Kapabel att arbeta i och vid behov leda en grupp; skapar engagemang, delaktighet och uppnår önskade resultat
- Har ett helhetsperspektiv; ser projektet som en del av en större bild och förstår dess beroendeförhållande och påverkan på andra aktiviteter. Föreslår lämpliga handlingsalternativ baserat på detta
Tillträde och ansökan
Start: 2023-11-01
Slut: 2024-10-31
Sista ansökningsdagen: 2023-10-24
Ort: Sundbyberg
Kontaktperson: +46 790 062 711
Urval och intervjuer sker löpande!
Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.
Artiklar i detta ämnet
- Faran i fuktskadade hus