OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Avdelningen Fastighet och internservice ansvarar för myndighetens lokalresursplanering, lokalprojekt, lokalförvaltning och internservice. Hit söker vi just nu dig som är relationsskapande och trivs i en rådgivande och självständig roll med stort ansvar samt har juridiska kunskaper och erfarenhet inom hyresförhandling.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som Hyresförhandlare arbetar du självständigt och under stort ansvar med att, utifrån uppdrag, utreda olika lokalalternativ samt att agera rådgivande till myndighetens olika verksamheter.
Exempel på arbetsuppgifter:
- Ansvara för eller bistå vid hyresförhandlingar mot fastighetsägare, lokalsök och arbeta fram nya hyresavtal
- Förvaltning av befintliga hyresavtal, att tolka hyresavtal, handlägga omförhandlingar och bevaka uppsägningar
- Delta i ombyggnads- och verksamhetsanpassningar till lokaler och driva ersättningsförhandlingar och hyresnämndsärenden
- Företräda myndigheten i olika hyres- och fastighetsfrågor
Rollen har många kontaktytor såväl internt som externt. Samarbete sker med flera andra funktioner inom myndigheten såsom fastighetsförvaltare, projektledare, teknikspecialister, jurister och verksamhetschefer. Externa kontakter är till exempel fastighetsägare och andra myndigheter.
Är det här du?
Kvalifkationer
Vi söker dig som har:
• Universitets- eller högskoleexamen inom teknik, juridik eller ekonomi
• Minst tre års erfarenhet från liknande befattningar inom fastighetsbranschen
• Goda kunskaper i Office-programmen
• God förhandlingsvana
• Kunskaper i fastighetsekonomi och hyresjuridik
Vidare ska du ha följande förmågor:
• Att självständigt ta ansvar för dina arbetsuppgifter
• Att säkerställa kvalitet
• Att driva utvecklingsarbete
• Att arbeta bra tillsammans med andra för att lösa uppgifter
• Att kommuicera väl på svenska i tal och skrift, förmedla information så att andra förstår
Dessutom är det meriterande om du har erfarenhet av:
• Arbete med lokalförsörjning
• Arbete i projektform
• Arbete i politiskt styrd verksamhet
Övrigt
Anställningen är 100 % och tillsvidare.
Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Tillträde snarast efter överenskommelse.
Placeringsort Gävle.
För anställning krävs godkänt resultat vid säkerhetsprövning och tjänsten kan vara inplacerad i säkerhetsklass vilket även innebär registerkontroll.
Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 19 mars, 2023. Vi planerar att påbörja intervjuer under v.13.
För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår kan vi inte göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen.
Hos oss får du bidra med din kompetens i tjänster som ligger nära medborgare och myndigheter.
Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges statliga servicekontor där vi vägleder besökare i frågor som rör Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten och Skatteverket.
Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till myndigheter. Vi är experter inom ekonomi, lön och HR.
Vår verksamhet finns i hela landet. Huvudkontor finns i Gävle. Vi är också en beredskapsmyndighet inom sektorn ekonomisk säkerhet. Tillsammans är vi 1 600 medarbetare
Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.
Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.