OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en driven, ansvarsfull förhandlare och vill vara med när vi ska förhandla om våra hyresintäkter?
Östersundshem har i mångt och mycket bara en intäkt vilket är våra hyror och därför kommer vi att förstärka vår organisation med en hyresförhandlare med kapacitet och vilja att utveckla och driva hyresförhandlingar för Östersundshem.
Som hyresförhandlare på Östersundshem kommer du att rapportera direkt till VD och kommer att ingå i funktionen ledningsstöd som är under uppbyggnad.
Arbetsuppgifter
Som hyresförhandlare arbetar du självständigt då du ansvarar för hela förhandlingsprocessen, vilket innebär att du bland annat planerar och genomför förhandlingar med Hyresgästföreningen av hyror från enstaka lägenheter till mer omfattande projekt som vid nyproduktion och omfattande renoveringsprojekt.
Vidare deltar du i möten och hantera kontakter med hyresgäster avseende hyressättningsfrågor.
Tillsammans med andra inom bolaget kommer du att utveckla arbetsmodeller för att sätta rätt hyra i samband med: Årlig hyresförhandling
Standardhöjande åtgärder
Ombyggnationer och nybyggnationer
Du kommer även att arbeta med att säkerställa att våra lägenheter har rätt bruksvärde, det vill säga att likvärdiga lägenheter på orten ska ha lika hyra. Som vår hyresförhandlare kan du även komma att driva eventuella ärenden i Hyresmarknadskommittén och Hyresnämnden, som till exempel hyressättningsfrågor och hyresgästgodkännande i samband med förbättringsarbeten, ROT.
Kvalifikationer
För att lyckas i rollen som hyresförhandlare ser vi att du har en relevant högskoleutbildning inom juridik, ekonomi eller fastighetsförvaltning. Du har stor förhandlingsvana och god förmåga att tolka lagtext och avtal.
Det är starkt meriterande om du har erfarenhet från fastighetsbranschen och därigenom kunskaper av hyresjuridik och förhandlingar rörande hyressättning på bostadsmarknaden. Du har goda kunskaper inom fastighetsekonomi och hyresjuridik samt flera års erfarenhet av förhandling rörande hyressättning på bostadsmarknaden.
Vidare är det meriterande om du har/är en:
• Kunskaper och erfarenheter som användare av IT-baserade fastighets och affärssystem.
• God kommunikatör.
• Kunskaper i Office-paketet.
Vi fäster stor vikt vid de personliga kompetenserna, där vi söker dig som har en hög samarbetsförmåga och är en smidig och trygg förhandlare. Du är strukturerad, självgående och har alltid med dig ett strategiskt synsätt samt gillar att se tydliga resultat.
Vi kan erbjuda dig ett omväxlande och utvecklande jobb där du får vara med och forma både din roll och avdelningen. För rätt person finns stora möjligheter hjälpa oss att öka hyresintäkterna och på så sätt påverka Östersundshem i rätt riktning.
Om Östersundshem
Östersundshem är ett kommunalägt bostadsbolag med ungefär 4000 lägenheter samt 300 lokaler och förråd. Företaget omsatte 303 miljoner kronor under 2020 och har 55 anställda. Östersundshems uppdrag är att erbjuda ett varierat utbud av attraktiva, trygga och hållbara bostäder i Östersunds kommun där alla ska känna sig delaktiga och hemma i livets olika faser. Efter en period av nyproduktion står bolaget nu inför omfattande ROT- och underhållsinsatser i det äldre beståndet och är därför i behov av att rusta laget inför denna uppgift. Östersundshem har vid flera tillfällen prisats för ett framsynt hållbarhetsarbete, vilket vi nu har som ambition att utveckla - bland annat genom ökat fokus på energieffektivisering i samband med ROT.
Anställning: Tillsvidareanställning / Förtroendetid / Fast månadslön.
Tillträde: Enligt överenskommelse.
Ansökan: Ansökan till tjänsten sker genom att du registrerar CV och ett personligt brev på: www.onepartnergroup.se Sista ansökningsdag är 6 februari.
Upplysningar om tjänsten och rekryteringsprocessen: Malin Kåhre, 063-19 43 34, malin.kahre@onepartnergroup.se.