Hyresförhandlingsadministratör

Hyresförhandlingsadministratör

Arbetsbeskrivning

Vi på Balder söker nu efter ytterligare en fantastisk kollega som ska arbeta inom kundrelationsgruppen som hyresförhandlingsadministratör.

- Kundrelationsgruppen strävar tillsammans med resten av bolaget efter nöjdare kunder samt ökade intäkter, alltid med korrekta hyror och hyresunderlag. Vi är lite nördiga i förhandlingsfrågor kring bostäder men detta är vår expertis och vill göra mer av det och på så vis även avlasta förvaltningen. Det blir ett lyft för hela organisationen, berättar Balders kundrelationsansvarige Niklas Dabrowski.

Huvuduppdraget för en hyresförhandlingsadministratör innebär att löpande skapa och administrera hyresförhandlingsunderlag. Att skapa en ökad struktur i administrationen inför, under och efter avslutade bostadshyresförhandlingar, för att kunna säkerställa korrekta hyresdebiteringar utifrån de överenskommelser som träffas för objekten (Vi lovar, det är mycket roligare än det låter. Fortsätt läs!).

Andreas, hyresförhandlingsadministratör på Balder sedan maj 2020, hjälper oss att beskriva tjänsten.

- Jobbet innebär mycket detektivarbete och logiskt tänkande. T.ex. du tittar på en lägenhetshyra, en 2:a på 50 kvm. Varför ser det ut så här? Varför diffar hyran? Vad har de valt för tillägg? Hur tänkte man när man gjorde detta för 5-7 år sedan? Där behöver vi gräva lite djupare, för att kunna lista ut om det stämmer eller inte. Genom att tänka logiskt, vara nyfiken, lyhörd och utredningsinriktad så ska vi upptäcka det som inte ser korrekt ut. Sedan ska vi lista ut varför det i så fall inte gör det, beskriver Andreas.

Då rollen också innebär att bygga upp ett mer systematiskt och digitaliserat arbetssätt för ett ökat fastighetsbestånd (work smarter, not harder) så sker merparten av arbetet i system framförallt i Unit4 PM, Microsoft Dynamics samt återkommande i Excel.

- Du behöver inte vara en stjärna på Excel från start men du behöver veta hur Excel fungerar och ha grundläggande kunskaper. Och självklart ha en ambition att vilja lära dig allt jag kan i programmet. Däremot får du gärna vara en stjärna i PM och eller Dynamics redan från start.

Genom att vara öppen för andra typer av uppgifter har Andreas fått nya arbetsuppgifter och ökat ansvar.

- Sedan jag började för snart ett år sedan så har bjudits in till och varit öppen för att ta åt mig saker som ligger utanför mitt uppdrag. Saker som egentligen inte ligger inom min expertis. Detta har gjort att jag nu är ansvarig för processen att söka stöd för hyresrabatt. Något som har varit otroligt roligt, lärorikt och som jag ser även ger positiv effekt på mitt andra arbete, säger Andreas.

I rollen har du mycket kontakt med förvaltningen och hyresgästföreningen så du som söker behöver vara duktig på att bygga relationer. Det är din sociala smidighet vi söker så om du exempelvis tidigare har jobbat med någon form av kundservice eller annan kundnära tjänst är det positivt.

Vi avslutar med ett par ord från rekryterande chef Niklas Dabrowski (nås på 08 735 37 95 alternativt niklas.dabrowski@balder.se).

- Vi söker en person som besitter struktur och som sätter stolthet i det. Arbetet måste alltid vara 100% korrekt. Det ska vara ordning och reda med andra ord. Med allt detta sagt, personen får gärna ha glimten i ögat, precis som Andreas och våra andra kollegor i gruppen har. Den som får jobbet får också världens bästa kollegor!

Ansökan
Vill du bli kollega med Andreas, Niklas med flera? Fantastiskt! Vi intervjuar löpande så ansök gärna redan idag eller senast 2021-05-03. Glöm inte att svara på våra urvalsfrågor. Efter att ansökan har kommit in så får du ett mail med en länk med tillgång till våra rekryteringstester. Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning.

Har du frågor som inte besvaras av annonsen eller www.balder.se (http://www.balder.se/) får du gärna höra av dig till Niklas.

Hjärtligt välkommen att bli en del av oss och välkommen till en bransch som är full av möjligheter.

LI-MK1

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Fastighets AB Balder
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 april 2021
  • Ansök senast: 3 maj 2021

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024