OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Fastighetsenheten ingår i verksamhetsservice och är ett verksamhetsområde under Sektor samhällsbyggnad. Vi äger och förvaltar ca 200 fastigheter i varierande storlek och ålder allt från 1950 tals hus till helt nyproducerade.
För mer information besök gärna www.lerum.se
ARBETSUPPGIFTER
Hyresförvaltaren är en nyckelresurs i vår verksamhet och ett juridiskt stöd för den egna verksamheten och övriga sektorer inom förvaltningen och arbetar i linje med de politiska mål som berör verksamheten.
Du kommer att arbeta med kontraktsförhandlingar med befintliga och blivande hyresgäster.
Du har ansvar för både interna och externa hyreskontrakt och ska utveckla hanteringen av dessa.
Du hyresförhandlar, upprättar hyreskontrakt och ansvarar för gränsdragningsdiskussioner och andra hyresjuridiska frågor med våra hyresgäster.
I dina arbetsuppgifter ingår att du deltar i budgetprocessen för både fastigheterna som för olika utvecklingsprojekt. Du får arbeta med viss ekonomisk projektledning i samband med renoveringar samt företräda kommunen i försäkringsfrågor.
Förvalta kontakten med dina kunder för att säkerställa nöjda kunder och skapa förutsättningar.
KVALIFIKATIONER
Du har några års erfarenhet från kvalificerad hyreskontraktsförhandling och andra hyresjuridiska frågor.
Du har eftergymnasial utbildning eller motsvarande inom ekonomi, juridik, eller hyresförvaltning eller erfarenhet som vi kan bedöma likvärdig och gärna fördjupad kunskap om hyreslagen och hyresekonomi.
Vi behöver dig som vill medverka till att driva, utveckla och förbättra vår verksamhet.
Du har god kommunikationsförmåga och är en lagspelare som värdesätter dokumentation, uppföljning och spårbarhet.
Du har en stark egen drivkraft, hög integritet och ett stort engagemang för ditt arbete.
Du är nyfiken på fastighetsbranschen och kan snabbt bilda dig en affärsmässig förståelse för verksamheten.
Intresse för och erfarenhet av digitala plattformar och effektivisering är meriterande
Du är van att ha flera bollar i luften och trivs med högt tempo. Du har en analytisk förmåga där du kan se hur alla delarna i ditt arbete bidrar till helheten.
Personliga egenskaper:
-Noggrann
-Serviceinriktad
-Kommunikativ
-Initiativrik
-Ansvarstagande
-Lösningsorienterad
-Relationsskapande
-Rådgivande
-Analytisk
ÖVRIGT
Kommunens vision lyfter fram ledorden hållbarhet, kreativitet och inflytande vilket genomsyrar vårt arbete. Vi är cirka 3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 42 000 invånare.
Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.
Vi vill främja en god arbetsmiljö där det går att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef drift och förvaltning Cristoffer Hjert
0302-522030