OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hyresgästföreningen är en modern och stark folkrörelse med över en halv miljon medlemmar. Vi driver bostadsfrågor i både stort och smått - allt från omfattande lagförändringar till den lilla lekplatsen på gården som behöver rustas upp. Vi arbetar för ett samhälle där alla ska ha rätt att bo, råd att bo och ha inflytande över siitt boende. På det sättet deltar vi i samällsutvecklingen, driver på och tar ansvar för den.
Hyresgästföreningen har satt ett högt mål i att bli fler medlemmar och förtroendevalda. Inom Servicecenter arbetar vi ständigt med att ta fram nya sätt för rekrytering av nya medlemmar, behålla medlemmar och få fler medlemmar i föreningen att engageras sig. Du kommer in i en tid av nytänkande där Servicecenter är inne i en förändringsprocess för att lyckas med målen. Det är viktigt att du är öppen för förändringar, nytänkande och att testa nya saker.
På Servicecenter i Uppsala arbetar ett trettiotal medarbetare, alla med ett stort engagemang för att vår service ska uppfyllamedlemmarnas förväntningar. Vi söker dig som har erfarenhet av servicearbete i form av rådgivning eller liknande. Arbetet kräver att du är serviceinriktad och att du har en god människokännedom. Du ska kunna arbeta självständigt men också kunna samarbeta. Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet för tjänsten.
Arbetsuppgifter
• Du ansvarar för första kontakten in i föreningen per telefon och e-post
• Du levererar service till föreningens medlemmar samt blivande medlemmar utifrån medlemmens behov
• Du handhar frågor som rör det enskilda boendet. Det kan bl.a. gälla frågor om byte av lägenheter, andrahandsuthyrning, ombyggnad, hyror och reparationer.
Kvalifikationer
• Du är flexibel och har god förmåga att kommunicera både muntligt och skriftligt
• Du trivs med att arbeta i grupp där alla tar gemensamt ansvar och tycker det är roligt och stimulerande att hjälpa våra medlemmar Du är lugn, stabil och kontrollerad i stressade situationer
• Du arbetar bra med komplexa frågor och löser komplicerade problem
• Du är kvalitetsmedveten och noggrann
• Du har god datorvana och kunskaper i Officepaketet
Meriterande om du även har
• Arbetat med telefon som ditt främsta arbetsverktyg Språkkunskaper utöver svenska och engelska.
• Erfarenhet från föreningsarbete och kännedom om bostadssektorn Juridisk översiktskurs eller motsvarande
Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträdesdag enligt överenskommelse. Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Arbetsplatsen är belägen centralt i Uppsala, med närhet till tåg och bussförbindelser.
Vi är en hälsodiplomerad arbetsplats!
Att arbeta hos oss
Mångfald och en humanistisk grundsyn är viktiga värden i vår organisation och en självklarhet för oss alla som arbetar här. Hos oss möts du av engagerade och trevliga kollegor och kommer till en arbetsplats med goda anställningsvillkor.
Upplysningar
Mer information om tjänsten lämnas av gruppchef Maria Moutran, telefon 010-459 11 58..
Fackliga kontaktpersoner, för Handels Pernilla Palmqvist, telefon 010-459 27 16, för SACO Josefin Moback, telefon 010-459 11 43.
Ansökan
Ansökan görs via vår e-rekrytering, som du når via annonsen under lediga jobb på vår hemsida www.hyresgastforeningen.se senast den 14 januari 2022.
Hyresgästföreningen finns över hela Sverige, uppdelat på nio regioner och ett förbundskontor i Stockholm. Vi är cirka 10 000 förtroendevalda och 850 anställda som tillsammans arbetar för att du och dina grannar ska ha ett bra boende. Med en stark lokal närvaro i bostadsområdet är vi den naturliga mötesplatsen för boendefrågor. Tillsammans gör vi skillnad för dagens och morgondagens hyresgäster.
Kontaktpersoner på detta företaget
Helena Wennergren
+46 8-41025282