OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hyresgästföreningen är en medlemsorganisation som verkar för hyresgästers intressen och rättigheter. Vår övergripande verksamhetsidé är att alla har rätt till en god bostad till en rimlig kostnad. Vi är en partipolitiskt obunden och demokratiskt uppbyggd organisation med över en halv miljon medlemmar.
Förhandlingsenheten i region norra Skåne, som täcker ett geografiskt område från Falkenberg ner till Eslöv, Höör och Hörby, förhandlar bland annat hyran för ca 110 000 hushåll. Här kommer du att ingå i ett sammansvetsat och positivt team bestående av 1 enhetschef, 1 gruppchef, 12 medarbetare och 2 assistenter. Du kommer att arbeta i en stark och dynamisk organisation som har en viktig funktion i det svenska samhället. Vi har vårt kontor i ljusa och trevliga lokaler på Knutpunkten i Helsingborg, i centrum av staden och i direkt anslutning till tåg- och bussförbindelser.
Vi söker nu förhandlare med ekonomisk inriktning.
Som förhandlare blir din främsta uppgift att förhandla hyror och andra villkor med privata och kommunala fastighetsbolag. I din roll som förhandlare arbetar du bland annat med att:
• Tillsammans med kollegor förbereda, genomföra och utvärdera hyresförhandlingar
• Delta i ombyggnadsprocesser med hyresgäster och fastighetsbolag
• Omvärldsbevaka hyresrätten som boende och bostadspolitiken kring den
• Hålla i utbildningar för medlemmar och förtroendevalda
• Hantera medlemsärenden
Vi erbjuder:
Hos oss möts du av engagerade och trevliga kollegor och kommer till en arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter och bra anställningsvillkor, tex flexibla arbetstider och möjligheten att delvis arbeta på distans. Hos oss är varje medarbetare viktig för hyresgästerna varje dag. På vår webbplats kan du läsa mer om oss.
Kvalifikationer:
Det är viktigt att du delar Hyresgästföreningens värderingar. För att passa in i rollen som förhandlare måste du kunna ta eget ansvar, vara förtroendeingivande och nyfiken. Vi letar efter dig som har en analytisk fallenhet, ett systematiskt arbetssätt samt är lugn, trygg och kan fokusera även i pressade situationer. Du ska kunna arbeta väldigt självständigt samtidigt som du verkligen gillar att arbeta i team. Du är serviceinriktad och kommunikativ i både tal och skrift. Förhandlingsarbetet kräver en bred kompetens och därför rekryterar vi medarbetare som har olika teoretiska och praktiska kunskaper. Nu söker vi dig som har:
• Högskoleutbildning/universitetsutbildning inom ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet
• Goda kunskaper i Officepaketet, särskilt i Excel
• Körkort och tillgång till bil
Erfarenhet av förhandlingsarbete och/eller arbete i ideella organisationer eller liknande är meriterande
Vi söker en tillsvidareanställd förhandlare samt en vikarie för en anställd som ska vara föräldraledig under minst ett år. Tjänsterna är båda på heltid, visst kvällsarbete kan ingå och arbetstiden är oreglerad. Tillträdet planeras ske snarast eller enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning på tillsvidaretjänsten och rekryteringarna är löpande, vilket innebär att du som är intresserad ska söka direkt, dock senast den 9 april.
Sök tjänsten här: https://www.hyresgastforeningen.se/var-verksamhet/lediga-jobb/
Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Sök tjänsten på https://www.hyresgastforeningen.se/var-verksamhet/lediga-jobb/
Upplysningar om tjänsten lämnas av enhetschef Evalena Agertoft, 070-578 65 88, e-postadress: evalena.agertoft@hyresgastforeningen.se Personalchef Annika Örtberg 010-459 23 66, e-postadress: annika.ortberg@hyresgastforeningen.se. Facklig representant för SACO: Sofi Bringsoniou, 070-356 67 85 Handels; Mats Panther 070- 630 73 78
Kontaktpersoner på detta företaget
Helena Wennergren
+46 8-41025282