Hyresjurist till Ekonomiavdelningen

Arbetsbeskrivning

Polismyndigheten söker: Hyresjurist till Ekonomiavdelningen, enheten lokalförsörjning, lokalplaneringssektionen/strategigruppen Ref nr. C6734/2016.

Den nya Polismyndigheten bildades den 1 januari 2015. Polismyndigheten ersätter tidigare 21 fristående polismyndigheter, Rikspolisstyrelsen och Statens kriminaltekniska laboratorium. Myndigheten har blivit en enrådighetsmyndighet vilket innebär att den leds av en chef som inför regeringen ensam bär ansvaret för myndighetens verksamhet. Myndigheten består av drygt 28 500 medarbetare och är organiserade i sju regioner, ett antal gemensamma avdelningar samt ett kansli.

Ekonomiavdelningen ansvarar för Polismyndighetens finansiella styrning inklusive miljöledning, lokalförsörjning, service, inköpsverksamhet och verksamheten som bedrivs vid ekonomienheterna inom en polisregion eller en avdelning.

Det ska finnas en regional ekonomienhet per polisregion med ansvar för ekonomisk planering och uppföljning (budget och prognos) samt rapportering av ekonomiskt utfall. En motsvarande funktion ska även finnas för avdelningarna.

Enheten för lokalförsörjning ansvarar för Polismyndighetens kort- och långsiktiga lokalförsörjning samt framtagande av riktlinjer och standards inom området. Enheten ansvarar även för framtagande av riktlinjer och standards för lokalers utformning samt för att kontinuerligt utvärdera lokalernas skick och behov av anpassningar. Polisen hyr över 1,4 miljoner kvadratmeter lokaler fördelat på ca 1000 hyresavtal till en kostnad om ca 2 miljarder kronor. Enheten ska bestå av funktionerna lokalplanering och projektplanering samt regional lokalsamordning.

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att arbeta med bevakning av hyresavtal angående uppsägning eller omförhandling. Du har huvudansvar för hyresförhandlingar och stöttar andra i förhandling. Du tillhandahåller expertstöd avseende hyresjuridik samt riktlinjer och standarder för avtals utformning.

KVALIFIKATIONER
• Juristexamen
• Kunskaper inom hyresjuridik, hyreslagstiftning och hyresavtalshantering
• Kunskaper i förhandlingsteknik
• Erfarenhet av att hantera komplexa fastighetsrättsliga avtal
• Erfarenhet av att genomföra hyresförhandlingar
• Erfarenhet av att tillhandahålla expertstöd kopplat till hyresjuridik


Vi ser att du som söker har förmåga att hantera komplexa fastighetsrättsliga avtal och att genomföra komplexa förhandlingar. Du har god verksamhets- och processförståelse och förmåga att kunna förstå verksamhetens behov. Du är serviceinriktad, noggrann och strukturerad. Du har också god kommunikations- och samarbetsförmåga.

ÖVRIGT
Vi erbjuder en arbetsplats med många intressanta arbetsuppgifter och yrkesgrupper. Du får möjlighet att bidra till Polisens uppdrag – att öka tryggheten och minska brottsligheten. Vi bedriver vår verksamhet med det engagemang, den tillgänglighet och den effektivitet som vårt uppdrag kräver. Polismyndigheten arbetar aktivt med jämställdhet och mångfald och strävar efter att skapa en arbetsplats där skiftande erfarenhet och bakgrund tas till vara. Våra anställda har tillgång till ett friskvårdsutbud med goda träningsmöjligheter.


Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.


Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.


Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.


Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig rekryterare.


Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.


Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Lászlo Nagy Némedi, tfn 010-56 36 899

Rekryterande chef / strategichef Göran Strömberg
010-563 02 49
Mattias Bergström, t.f gruppchef, tfn 010-563 51

Sektionschef Susan Sahlin
0105641640
Anneli Backström, tfn 010-56 39 320

Sektionschef Fordonsservice Anders Axén
010 5653630
Gruppchef Rasmus Lundahl
010-56 35 119
Gruppchef Bodil Nordmark
010-563 51 70
Magnus Hagström
010-56 71 567
Ekonom Liselotte Hjulin
010-562 80 09

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Dagtid. Flextid, tillsvidare med provanställning i sex månader. Placeringen är på Kungsholmen i Stockholm. Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 24 maj 2016

Besöksadress

Polhemsgatan 30 10226 Stockholm
None

Postadress

Box 12256
Stockholm, 10226

Liknande jobb


18 november 2024

Hej entreprenad- och fastighetsjurist!

Hej entreprenad- och fastighetsjurist!

18 november 2024

Jurist

Jurist

20 september 2024