OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tillsammans med DIS Stockholm söker vi en student för deltidsjobb som hyreskoordinator. Är du kommunikativ och ordningsam samt har intresse för sälj och bostäder? Då är det dig vi letar efter! Har du dessutom själv varit utbytesstudent så är det ett stort plus. Ta chansen och sök dig till detta spännande deltidsjobb redan idag 📝🔑
OM TJÄNSTEN
I rollen som hyreskoordinator hos DIS Stockholm kommer du att ta dig an en rolig roll där du arbetar med uthyrning av studentbostäder. Du kommer att ansvara för att arbeta med hela uthyrningsprocessen från visning av bostäder till hantering av hyresavtal till kommunikation med hyresgäster och hyresvärdar. Utöver detta kommer du även arbeta proaktivt med att marknadsföra DIS bostadserbjudanden till studenter.
Du kommer att jobba tillsammans med två kollegor i "housing" teamet och bli en del av en arbetsplats med härlig stämning. DIS har en öppen, internationell och pratglad kultur som är väldigt inbjudande och social.
Denna roll är på deltid och perfekt som ett extrajobb för dig som är student. Du kommer att arbeta enligt vår kunds behov med ett varierat schema. Du behöver vara flexibel med dina arbetstider då du bland annat kommer ge visningar av lägenheter. Dina arbetstider anpassas självklart efter ditt studie-schema och efter vår kunds behov av hjälp. Du kommer att arbeta från kontoret som ligger på Valhallavägen i centrala Stockholm.
Du erbjuds
- Ett spännande extrajobb i en internationell miljö
- Möjligheten att bidra till ett värdefullt syfte
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Marknadsföra bostadserbjudanden till studenter
* Hantera hyresavtal
* Genomföra visningar av bostäder, både fysiskt och digitalt
* Intervjua hyresgäster för att säkerställa deras engagemang
* Nyckelhantering
* Kommunicera med hyresgäster och hyresvärdar
* Kommunicera med universitet i Stockholm och studentföreningar för att nå ut till intresserade studenter
* Samarbeta med ekonomiavdelningen för att underlätta hyresbetalningar och återbetalning av depositioner
VI SÖKER DIG SOM
- Studerar vid universitet / högskola / annan eftergymnasial utbildning
- Har erfarenhet av service och/eller administration
- Har ett intresse för studentutbyte
- Har flytande kunskaper i både svenska och engelska, då båda språken används i det dagliga arbetet
Det är meriterande om du
- Studerar till mäklare eller inom fastighet/försäljning
- Har varit utbytesstudent och således har relevant erfarenhet
- Har arbetslivserfarenhet inom bostäder och fastigheter
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Ordningsam
- Kommunikativ
- Ansvarstagande
Som person ser vi även att du är utåtriktad och social samt att du trivs med att jobba motiverat mot uppsatta mål och deadlines.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231