OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu finns en möjlighet att kliva in i rollen som Hyresspecialist på SISAB där du får vara med och bidra till samhällsnytta genom att säkerställa de ekonomiska flödena inom hyresprocessen, ansvara för hyresförhandlingar samt förbättra rutinerna kring hyresdebiteringsprocessen.
Om fastighetsavdelningen
Fastighetsavdelningen, som omfattar över 80 anställda, är navet i förvaltningen och som äger och förvaltar SISAB:s alla grund- och gymnasieskolor samt förskolor. Du kommer tillhöra enheten för fastighetsstöd där du tillsammans med en hyresspecialistkollega bistår övriga organisationen.
En dag på jobbet
Som en av två hyresspecialister har du ett varierande uppdrag där du ansvarar för hyresavtalsfrågor. Du ingår i ett team där du tillsammans med controllers och intäktskoordinatorer utvecklar fastigheternas ekonomi från ett långsiktigt perspektiv. Som stöd i din roll har du hyresstrategen som har ett övergripande utvecklingsansvar för vårt samverkansavtal och fastighetsdatabasen.
Typiska dagliga arbetsuppgifter för hyresspecialisten innebär bl.a.:
• Ansvara för att upprätta hyresavtal
• Ansvara för framtagning av intäktsanalyser och hyresberäkningar
• Leda och utveckla hyresdebiteringsprocessen
• Arbeta aktivt med att utveckla hyresintäkterna i samråd med förvaltare/förvaltningsområdeschef/fastighetschef
• Ansvara för att upprätthålla en korrekt fastighetsdatabas
• Ansvara för omvärldsbevakning kring hyresekonomi och hyresjuridikfrågor
• Genomföra hyresmarknadsundersökningar och analysera dess effekter
• Bistå vid hyresförhandlingar och uppsägningar
• Stödja bolaget i fastighetsjuridiska och ekonomiska hyresfrågor
Din profil
Vi ser att du har erfarenhet av hyresförhandling och har goda kunskaper i hyreslagstiftningen. Du har med fördel goda kunskaper i ekonomi och erfarenhet av investeringskalkyler kopplat till fastighetsutveckling samt hyressimuleringar. Med ditt engagemang bidrar du löpande till att utveckla och förbättra arbetssätt och rutiner inom hyresprocessen.
Som person är du en resultatorienterad problemlösare som ser till både helheten och detaljerna. Du arbetar utifrån ett strukturerat och metodiskt arbetssätt. Du trivs med många, både interna och externa kontakter och din förmåga att samarbeta och bygga förtroendefulla relationer är mycket god. Tjänsten ställer krav på gott omdöme och professionellt agerande. I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper.
Kvalifikationer
• Utbildningsbakgrund inom juridik/ekonomi på universitets- eller högskolenivå eller annan likvärdig utbildning/erfarenhet.
• 3-4 års erfarenhet av motsvarande arbete.
• Erfarenhet av arbete med investeringsanalyser samt hyressimulering är meriterande.
• Erfarenhet från fastighetsbranschen är meriterande.
Det här är SISAB
På SISAB får du möjligheten att vara en del av ett värderingsstyrt bolag som arbetar aktivt med att skapa ett gemensamt synsätt och förhållningssätt. Vi är affärsmässiga, ansvarstagande och engagerade och dessa värderingar synliggörs genom vårt sätt att bemöta andra, vårt sätt att agera och fatta beslut.
Med hållbarhet och smarta lösningar i fokus får du vara med och bidra till att skapa inspirerande utbildningsmiljöer som formar framtidens Stockholm och ger barn och ungdomar bästa möjliga start.
Vi sitter i nya fina kontorslokaler vid Globen, Palmfelt Center. Förutom ett meningsfullt uppdrag får du en trygg arbetsgivare med ett uppskattat förmånspaket. Vill du vara en del av ett engagerat team med mycket skratt, då är SISAB företaget för dig! Vår målsättning är att spegla mångfalden i staden och ser gärna sökande med olika erfarenheter och bakgrund.
Rekryteringsprocess
På SISAB använder vi oss av kompetensbaserad rekryteringsmetod och det ger oss möjlighet att göra en djupare bedömning för att kunna utläsa även framtida potential och inte enbart se till CV innehåll. För att kunna få en så pass rättvisande bild som möjligt blir det viktigt att undersöka personliga egenskaper som är viktiga i både arbetslivet och rollen. Därför ingår alltid arbetspsykologiska test i vår rekryteringsprocess. Ibland redan i samband med din ansökan. Detta fungerar som ett komplement och ger värdefullt beslutsunderlag för rekryterande chef.
Vi tycker också att det är viktigt att ha ett högt säkerhetstänk när vi rekryterar. Därför anser vi att bakgrundskontroller är en naturlig del i vår rekryteringsprocess. Tjänsten avser en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning.
Ditt nästa steg
Du söker tjänsten genom att klicka på Ansök-knappen nedan. För frågor om tjänsten kontakta Mathilda Allert (Chef för fastighetsstöd) på tel. 08-508 433 06. För frågor om rekryteringsprocessen kontakta Anna Apazidis (HR Business Partner) på tel. 08-508 461 37
Vi hanterar ansökningar löpande - Varmt välkommen med din ansökan!