OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du nyfiken på en varierad och spännande roll som du får vara med och starta upp från grunden? Just nu söker vi en hyresstrateg som kommer ha ett väldigt viktigt uppdrag kopplat till Örebro kommuns ekonomiska resurser, välkommen med din ansökan!
Om tjänsten
I rollen som hyresstrateg kommer du tillhöra avtalsenheten och arbeta med strategisk planering och uppföljning av lokalförsörjningsavdelningens lokalbestånd och planerade projekt. Du arbetar även med ekonomiska uppföljningar utifrån nyckeltal. Kommunens lokaler är ett strategiskt verktyg för att tillhandahålla den service som örebroarna efterfrågar. Lokalförsörjningsplanering och lokalanskaffning behöver därför en central och kommungemensam styrning för att öka kostnadsmedvetenhet och säkerställa att rätt beslut fattas i rätt tid.
Vi har nyligen etablerat ett nytt arbetssätt på vår avdelning och rollen som hyresstrateg kommer vara en ny roll hos oss, vi söker därför dig som vill vara med från början och gärna komma med egna tankar och idéer för att vi ska utveckla vår verksamhet på bästa sätt! Vi erbjuder en roll med stor variation där du får samarbeta brett, både internt på avdelningen där du är länken mellan våra hyresadministratörer och avtalsstrateger men också ha mycket kontakter med våra verksamheter i kommunen.
Exempel på arbetsuppgifter:
• ansvarar för internhyresmodellen
• ansvarar för fastighetsekonomisk analys och uppföljning i hyres- och avtalsfrågor och budget
• ansvarar för fastighetsekonomisk analys i kommunens planerings-/budgetprocess
• ansvarar för ekonomiskt utfall av hyror för lokalbeståndet och att självkostnadsprincipen efterlevs
• bidrar med fastighetsekonomisk analys i inför lokalprojekt (ny-, om-, tillbyggnad eller ren inhyrning)
• upprättar kalkyler och tar fram ekonomiska rapporter
• bistår ekonomiavdelningen med underlag inför planerings-/budgetprocessen
• ansvarar för internt systemstöd för nyckeltal och ajourhållning av detta
Om arbetsplatsen
Lokalförsörjningsavdelningen jobbar på uppdrag av Kommunstyrelsen och våra huvudsakliga områden består av strategisk planering och utredning, genomförande av lokalprojekt, administration av in- och uthyrningar samt förhandling, uppföljning och analys av hyresavtal och lokalbestånd. Vi har nyligen blivit en avdelning, bestående av två enheter, avtalsenheten och lokalplaneringsenheten. I rollen som hyresstrateg kommer du tillhöra vår avtalsenhet som består av 8 medarbetare.
Vi arbetar aktivitetsbaserat och utgår för närvarande från Citypassagen men kommer inom kort att flytta till nyrenoverade Åbylunden 1. Det finns möjlighet att delvis arbeta på distans.
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.
Kvalifikationer
För att passa i rollen som hyresstrateg hos oss ser vi att du är lösningsfokuserad och har en god förmåga att både kunna arbeta självständigt och samarbeta bra med andra. Du är serviceinriktad och har intresse, viljan och förmågan att hjälpa andra samt leverera lösningar. Vi arbetar som ett team där varje kuggsten är lika viktig. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt samt har förmågan att både se helheten och detaljerna. Rollen kräver även att du har en mycket god kommunikativ förmåga och på ett tydligt sätt kan uttrycka dig väl i både tal som i skrift.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Krav:
• akademisk examen med inriktning mot ekonomi eller annan inriktning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• dokumenterad erfarenhet av kvalificerat arbete med ekonomi rörande fastigheter
• erfarenhet av budgetarbete
• god kunskap i Office 365
Meriterande:
• erfarenhet från arbete med lokalförsörjning/fastigheter
• erfarenhet från arbete med Raindance
• erfarenhet av avancerad statstiksbearbetning/analys
Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: enligt överenskommelse
Antal tjänster: 1
Övrig information
Arbetstest och/eller personlighetstest kan förekomma i rekryteringsprocessen.
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 23 maj.
Välkommen med din ansökan!
Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67