IC Manager (Inter Company Manager) till Semper

Arbetsbeskrivning

Sempers välkända varumärke borgar för samma höga kvalitet som det gjort sedan starten 1939. Idag är Semper ledande i Norden inom barnmat, glutenfritt och modersmjölksersättning. Huvudkontoret ligger i Sundbyberg och produktionen i Götene och Falun. Semper har 200 medarbetare i Sverige, Finland, Norge och Danmark och omsätter cirka 1,2 miljarder SEK. Företaget ingår i livsmedelskoncernen Hero med drygt 4 300 medarbetare i 16 länder. Läs mer på www.semper.se

IC Manager (Inter company Manager) till Semper
Är du en proaktiv person med erfarenhet av projektledning? Är du även en relationsskapande lagspelare? Då kan det vara just dig vi söker till Semper!

Detta är en direktrekrytering med start omgående.

Ditt ansvarsområde
Rollen som IC Manager (Inter Company Manager) ansvarar för försörjningen av de produkter Semper tillverkar i egen regi till övriga delar av Hero.

Som IC Manager kommer ditt främsta fokusområde innebära att utveckla, genomföra och projektleda det övergripande flödet av Sempers produkter till övriga delar av Hero. Du har kontinuerlig dialog med R&D, produktion, planering och logistik för att säkra kundorder och leveranser som främjar hög servicegrad och kundnöjdhet. Du har en stödjande och koordinerande roll inom organisationen och projektdriver både nya lanseringar, förändrad produktportfölj samt kontinuerlig förbättring av IC-försäljningen. Genom proaktivt arbete bidrar du till ständiga förbättringar. Du arbetar med samtliga delar som berör en produkt, från framtagandet av en ny produkt, till kostnadsberäkningen, förpackningslösningar etc.

För att lyckas i denna tjänst är du van med självständigt arbete såväl som att arbeta i team. Du har hög ansvarskänsla, ett kommersiellt och professionellt tillvägagångssätt och förmåga att hantera deadlines. Vidare är du kundorienterad och försöker alltid hitta de bästa möjliga lösningarna för kundernas behov.

Vem är du? 
Vi i söker dig som har erfarenhet av projektledning och har en god administrativ förmåga. Du vågar ta för dig och ifrågasätta när det krävs. Du har god förmåga att skapa goda relationer både internt och externt. Din naturliga auktoritet och förmåga att hålla i taktpinnen är något du kommer ha stor användning av.

• Relevant akademisk utbildning, Civilekonom, Civilingenjör eller motsvarande
• Du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift. Övriga språk är meriterande.
• Professionell användare av MS Office-paketet, med tyngdpunkt på Excel samt Powerpoint

Ansökan
En avgörande framgångsfaktor för varje företag är att tillgodogöra sig människors olikheter. Därför strävar vi på First Reserve efter mångfald i våra tillsättningar. För enklast möjliga hantering av din ansökan ber vi dig registrera ditt CV och personliga brev genom att klicka på ansökningsknappen nedan.

Då urval och intervjuer sker löpande önskar vi din ansökan snarast. Du är välkommen att kontakta Irene Nilsson som gärna svarar vid eventuella frågor: 073-568 59 60 eller irene.nilsson@firstreserve.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Ida Wiklund
+46 08-705 80 66, +46 070-272 05 15
Peter Nyström
+46 08 705 80 51, +46 070 279 81 03
Sandra Solomon
+46 087058063, +46 0702798342
Johanna Östberg
+46 0702701167
Viveka Holm
08-7058064, 070-2798321
Pouneh Sahlin
08-705 80 65

Sammanfattning

  • Arbetsplats: First Reserve AB Solna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • - -
  • Publicerat: 21 maj 2018

Besöksadress

Ekensbergsvägen 117
None

Postadress

Box 1557
Solna, 17129

Liknande jobb


13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024