IC Manager (Intra-Company Manager)

Arbetsbeskrivning

Sempers välkända varumärke borgar för samma höga kvalitet som det gjort sedan starten 1939. Idag är vi ledande aktör i Norden inom kategorierna barnmat och glutenfritt. Huvudkontoret ligger i Sundbyberg och våra produktionsanläggningar i Götene och Falun. Vi är cirka 200 medarbetare i Sverige, Finland, Norge och Danmark och omsätter cirka 1,5 miljard SEK. Semper ingår i den internationella livsmedelskoncernen Hero, som har drygt 4 000 medarbetare i 30 länder. Läs mer på www.semper.se.

Ditt ansvarsområde

Rollen som IC Manager (Intra-Company Manager) ansvarar för försörjningen av de produkter Semper tillverkar i egen regi till övriga delar av Hero.

Som IC Manager kommer ditt främsta fokusområde innebära att utveckla, genomföra och projektleda det övergripande flödet av Sempers produkter till övriga delar av Hero. Du har kontinuerlig dialog med R&D, produktion, planering och logistik för att säkra kundorder och leveranser som främjar hög servicegrad och kundnöjdhet. Du har en stödjande och koordinerande roll inom organisationen och projektdriver både nya lanseringar, förändrad produktportfölj samt kontinuerlig förbättring av IC-försäljningen. Genom proaktivt arbete bidrar du till ständiga förbättringar. Du arbetar med samtliga delar som berör en produkt, från framtagandet av en ny produkt, till kostnadsberäkningen, förpackningslösningar etc.

För att lyckas i denna tjänst är du van med självständigt arbete såväl som att arbeta i team. Du har hög ansvarskänsla, ett kommersiellt och professionellt tillvägagångssätt och förmåga att hantera deadlines. Vidare är du kundorienterad och försöker alltid hitta de bästa möjliga lösningarna för kundernas behov.

Vem är du? 
Vi i söker dig som har erfarenhet av projektledning och har en god administrativ förmåga. Du vågar ta för dig och ifrågasätta när det krävs. Du har god förmåga att skapa goda relationer både internt och externt. Din naturliga auktoritet och förmåga att hålla i taktpinnen är något du kommer ha stor användning av.

• Relevant akademisk utbildning, Civilekonom, Civilingenjör eller motsvarande
• Du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift. Övriga språk är meriterande.
• Professionell användare av MS Office-paketet, med tyngdpunkt på Excel samt Powerpoint


Ansökan
En avgörande framgångsfaktor för varje företag är att tillgodogöra sig människors olikheter. Därför strävar vi på First Reserve efter mångfald i våra tillsättningar. För enklast möjliga hantering av din ansökan ber vi dig registrera ditt CV och personliga brev genom att klicka på ansökningsknappen nedan. Då urval och intervjuer sker löpande önskar vi din ansökan snarast. Du är välkommen att kontakta Irene Nilsson som gärna svarar vid eventuella frågor: 073-568 59 60 eller irene.nilsson@firstreserve.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

Besöksadress

Ekensbergsvägen 117
None

Postadress

Ekensbergsvägen 117
Solna, 17141

Liknande jobb


21 december 2024

Senior logistikkoordinator

Senior logistikkoordinator

20 december 2024

Logistikpersonal/förråd

20 december 2024