OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ICA-koncernen är ett av Nordens ledande detaljhandelsföretag med drygt 2 500 egna och handlarägda butiker i Sverige och Norge. 2004 hade koncernen 17 206 anställda (exklusive butiksanställda i Sverige och anställda i franchisebutiker i Norge). I gruppen ingår försäljningsbolag: ICA Sverige, ICA Norge och Etos, samt de delägda bolagen Rimi Baltic och Netto Marknad. ICA MENY bedriver distribution till restauranger, storkök och servicehandel. ICA erbjuder också finansiella tjänster till de svenska kunderna genom ICA Banken. Vi söker två medarbetare till IT Support, Stockholm Beskrivning av verksamheten ICA IT består av ca 400 medarbetare. ICA IT:s uppgift är att stödja affärsverksamheten med IT-lösningar som stödjer affärsverksamheten på optimalt sätt. Lösningarna skall vara ledande i jämförelse med konkurrenter såväl funktionellt som vad gäller effektivitet. ICA IT skall driva sin verksamhet på nordisk bas där uppgiften är att skapa gemansamma applikationer och plattformar för gruppen som helhet. Verksamheten skall präglas av enkelhet, effektivitet och ett starkt leveransfokus.Kraven på standardisering och gemensamma processer ökar kontinuerligt. IT Support Koncern är ICAs interna supportavdelning som består av ICA Telefoni samt IT Support. I dagsläget arbetar vi med 16 orter över hela landet, vi finns placerade på 11 orter med huvudkontor i Solna. Totalt är vi 60 personer som jobbar inom IT Support Koncern. IT Support jobbar processorienterat (ITIL) och vi har ansvaret över Incidentprocessen. Vi loggar alla ärenden ärendehanteringssystemet, Peregrine Sevice Center. Arbetsuppgifter Huvudsakliga arbetsuppgifter är att tillgodose det supportbehov ICAs användare av de interna IT systemen har, men även arbeta för en störningsfri IT miljö. IT Support ger support även till andra orter än Stockholm och därför är det viktigt att du arbetar för ett ICA och en IT Support. Det är viktigt att du har förmågan att arbeta proaktivt och se mönster i fel för att lyfta det i vår Root Cause process. ICAs IT miljö består av många system och komponenter, såsom Win 2000, OS/2, AS 400, UNIX så det är en stor fördel om du känner till och har vana av dem. Vi arbetar hårt för att standardisera Clienter och applikationer men det förekommer en hel del varianter av dem. Stora delar av ditt arbete kommer att bestå av kvalificerad felsökning och installation av PC/server samt skrivare och annan kringutrustning, behörighetsadministration och förstalinjes support via telefon och mail. Tjänsten kan innebära beredskap. Din profil Duhar goda kunskaper i varierande IT lösningar och har förmågan att snabbt anpassa dig efter skilda supportbehov. Du berörs främst av TCP/IP, LAN/WAN, PC / Server, Terminal Server / Citrix, Microsoft, PC och Server operativsystem, Lotus Notes, PDA. Vi söker dig med stort tekniskt intresse och förmågan att kombinera det med viljan att hjälpa våra användare. Du är pedagogisk, noggrann och serviceinriktad. Eftersom du ingår i en avdelning bestående av ca 60 medarbetare på 11 orter är det även viktigt att du har lätt för att samarbeta i grupp. Din kompetens kommer att vara viktig för oss och du skall kunna dela med dig av den bland annat genom bra dialog men även dokumentation. Det är en fördel om du har jobbat med IT support eller motsvarande i minst 2 år och om du har kunskap om ICA och ICAs system. Utbildning i kundkommunikation och pedagogik är meriterande. Inom ICA-koncernen tillämpas drogtestning i samband med rekryteringsförfarandet. Tillträdesdag: Omgående Placeringsort: Stockholm