OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Maxi ICA Stormarknad i Haninge är en av Stockholms största livsmedelsbutiker med ca 250 anställda. Vi återinvesterar i butiken och vår personal för att både kunna möta kundernas förväntningar och för att vara en av de bästa arbetsgivarna i Stockholm. Vi gör det omöjliga - vi vill vara den perfekta butiken som alla gillar. Vi vill driva en av Sveriges bästa butiker, ha bra lönsamhet, ha det bäst motiverade och engagerade medarbetarna, och samtidigt bidra till en positiv utveckling i samhället.
Som Affärsområdeschef samarbetar du med Butikschef och du ansvarar för avdelningarna Kolonial, Fryst, Mejeri och Hälsa & Skönhet med sammanlagt ca 50 anställda.
Detta är främst en administrativ tjänst som innebär mycket HR-frågor. Du är med och bidrar i Strategiska ledningsgruppen och ansvarar för att driva frågorna vidare till avdelningarna. Du ser till att strategiska beslut genomförs och blir verklighet. Varje avdelning i ditt affärsområde har en försäljningschef som ansvarar för avdelningarnas dagliga drift och försäljning.
Du ansvarar för att samtliga processer inom ditt område fungerar optimalt och du har ett nära samarbete med butikens supportfunktioner inom bland annat HR, schema och ekonomi. Du rapporterar till Butikschef.
För att trivas i rollen som Affärsområdeschef är det viktigt att du är nyfiken på människor, har intresse för kommunikation och att du vill jobba med mycket HR-frågor. Vi tror att du som söker är en driven och utvecklingsorienterad person som vill bidra med egna, och vara lyhörd för andras, idéer för att förbättra och utveckla området i riktning mot företagets mål och vision.
Som Affärsområdeschef innebär ditt arbete bland annat att:
• Ansvara för att samtliga processer fungerar inom affärsområdet (butiksdrift, service/kundmötet, NMI, kvalitet, varumottagning, arbetsmiljö och säkerhet, HR-frågor m.m.)
• Personalansvar för samtliga FC, ledare, medarbetare och praktikanter inom affärsområdet
• Driva och följa upp personalfrågor inom exempelvis introduktion, praktik, rehab m.m.
• Ansvara för affärsområdets mål och resultat
• Förankra vision, skapa samsyn och göra målen begripliga utifrån affärsområdes verklighet
• Ansvara för att säkra rätt bemanning och kompetens inom affärsområdet
• Skapa engagemang, bidra med positivitet och få andra att växa och lyckas i sina uppdrag
• Säkra information till affärsområdet
• Vara butiksansvarig dagtid på regelbunden basis samt ansvara för jourtelefonen och kundmail på ett rullande schema ca 1 vecka/månad
Vi söker dig som:
• Har flera års erfarenhet av personalansvar och att leda genom andra
• Har mycket god förmåga att kommunicera, ge feedback och som är trygg med att hålla både enkla och svåra medarbetarsamtal
• Har bred butikserfarenhet och flera års erfarenhet av inköp, försäljning och budget- och resultatansvar
• Är handlingskraftig och har förmåga att organisera, prioritera och leda genom andra
• Har gått ICAs Företagsledarutbildning (FLU) - meriterande
• Goda kunskaper inom butiksdatasystem och Officepaketet
Om anställningen
Heltid, tillsvidare (6 månaders inledande provanställning), DT-avtalet (tjänsteman)
Dagtid måndag-fredag samt enstaka kväll och helg vid behov för att lära känna verksamheten
Start: Enligt överenskommelse
Lön: Enligt överenskommelse
Vi erbjuder
• En rolig och stimulerande arbetsplats med kollegor i världsklass där vi tror på dig som individ
• Kompetensutveckling genom kontinuerliga utbildningar
• Friskvårdsbidrag och möjlighet till företagsmassage till ett förmånligt pris
Sista ansökningsdag: 2021-03-21
Då vi gör ett löpande urval kan tjänsten komma att tillsättas tidigare, så skicka in din ansökan så snart som möjligt.
Lycka till!