OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ICA MAXI HANINGE är en av Stockholms största livsmedelsbutiker med ca 250 anställda. Vi återinvesterar i butiken och vår personal för att både kunna möta kundernas förväntningar samt för att vara en av de bästa arbetsgivarna i Stockholm. Vi är stolta över att erbjuda ett av marknadens största sortiment av dagligvaror och kunnig och engagerad personal.
Som Försäljningschef kassa är din främsta arbetsuppgift att i det operativa arbetet inom kassalinjens områden säkra kund- och medarbetarnöjdhet. Du rapporterar till Affärsområdeschef Kassa och ni kommer tillsammans arbeta i ett team med ca 9 kassaledare. I ditt uppdrag ingår att leda både kassaledare och medarbetare utifrån våra värderingar: Fokus på kunden, visa intresse för varandra, att ge service utöver det vanliga och ha kul på jobbet.
Inom kassans olika områden är du butikens ansikte utåt och ofta den sista personen som våra kunder träffar under sitt besök hos oss. Arbetsuppgifterna i kassan innebär att professionellt, snabbt och trevligt hjälpa våra värdefulla kunder genom kassalinjen samt att avsluta deras besök på bästa möjliga sätt. Inom kassaområdet ingår kassalinjen, självscanning, kundcenter och Minihuset.
Som Försäljningschef Kassa innebär ditt arbete huvudsakligen att:
• Leda, coacha och skapa engagemang hos dina medarbetare
• Tillsammans med Affärsområdeschefen upprätta avdelningens affärsplan, mål och budget
• Ansvara för att det finns fungerande processer, rutiner samt aktiviteter för att säkerställa att driften i området fungerar optimalt och tillse att arbetet sker med hög fokus på ordning och säkerhet
• Analysera, prioritera aktiviteter och vidta åtgärder i samverkan med Affärsområdeschef och följa upp mål och budget för avdelningen
• Ombesörja teknisk support av IT- funktioner såsom självskanning, kassadiskar, kassaserver, vågar mm inom området
• Delaktig vid rekrytering och bemanningsprocessen inom avdelningen
• Säkra en god fysisk & psykosocial arbetsmiljö och skyldighet att vidta alla åtgärder som behövs för att förebygga ohälsa eller olycksfall
• Arbeta operativt inom kassans olika områden
Vi söker dig som:
• Har erfarenhet av arbete inom dagligvaruhandeln och/eller service och kundbemötande
• Har mångårig erfarenhet av att leda andra och har förmåga att involvera och engagera dina medarbetare
• Har förmåga att kommunicera, ge feedback och situationsanpassa ditt ledarskap
• Är lösningsorienterad och har en positiv och öppen inställning
• Har förmåga att organisera, prioritera och delegera i ditt arbete
• Är handlingskraftig och resultatorienterad
• Är utvecklingsorienterad och gillar att arbeta med ständiga förbättringar
Som medarbetare på Maxi Haninge erbjuder vi dig:
· Marknadsmässiga löner enligt Handels kollektivavtal
· En rolig och stimulerande arbetsplats med kollegor i världsklass där vi tror på dig som individ
· Friskvårdsbidrag, organiserade friskvårdsaktiviteter och möjlighet till företagsmassage till ett förmånligt pris
Omfattning:
Heltid, tillsvidare (6 månaders inledande provanställning)
Schemat innehåller varierande arbetstider mellan 06.00-22.30 på vardagar och helger.
Start: Enligt överenskommelse
Lön: Enligt överenskommelse
Ansökan
Ansök direkt till den här tjänsten genom att klicka på den här länken:
https://icamaxi.hogiacloud.se/Webbrekrytering/JobApplication.aspx?ID=1092
I ansökningsformuläret bifogar du ditt CV samt ett personligt brev i vilket du beskriver varför du vill jobba hos oss.
Sista ansökningsdag: 2020-05-05
Då vi gör ett löpande urval kan tjänsten komma att tillsättas tidigare, så skicka in din ansökan så snart som möjligt.