OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Maxi ICA Stormarknad i Haninge är en av Stockholms största livsmedelsbutiker med ca 250 anställda. Vi återinvesterar i butiken och vår personal för att både kunna möta kundernas förväntningar och för att vara en av de bästa arbetsgivarna i Stockholm. Vi gör det omöjliga - vi vill vara den perfekta butiken som alla gillar. Vi vill driva en av Sveriges bästa butiker, ha bra lönsamhet, ha det bäst motiverade och engagerade medarbetarna, och samtidigt bidra till en positiv utveckling i samhället.
Som Försäljningschef kassa är din främsta arbetsuppgift att i det operativa arbetet inom kassalinjens områden säkra kund- och medarbetarnöjdhet. Du rapporterar till Affärsområdeschef Kassa och ni kommer tillsammans arbeta i ett team med 6 kassaledare, kundcenteransvarig och servicecoach. Till din hjälp har du även en ställföreträdande försäljningschef. I ditt uppdrag ingår att leda både kassaledare och medarbetare utifrån våra värderingar: Fokus på kunden, visa intresse för varandra, att ge service utöver det vanliga och ha kul på jobbet.
Inom kassans olika områden är du butikens ansikte utåt och ofta den sista personen som våra kunder träffar under sitt besök hos oss. Arbetsuppgifterna i kassan innebär att professionellt, snabbt och trevligt hjälpa våra värdefulla kunder genom kassalinjen samt att avsluta deras besök på bästa möjliga sätt. Inom kassaområdet ingår kassalinjen, självscanning och kundcenter
Som Försäljningschef Kassa innebär ditt arbete huvudsakligen att:
• Leda, coacha och skapa engagemang hos dina medarbetare
• Tillsammans med Affärsområdeschefen upprätta avdelningens affärsplan, mål och budget
• Ansvara för att det finns fungerande processer, rutiner samt aktiviteter för att säkerställa att driften i området fungerar optimalt och tillse att arbetet sker med hög fokus på ordning och säkerhet
• Analysera, prioritera aktiviteter och vidta åtgärder i samverkan med Affärsområdeschef och följa upp mål och budget för avdelningen
• Ombesörja teknisk support av IT- funktioner såsom självskanning, kassadiskar, kassaserver, vågar mm inom området
• Säkra en god fysisk & psykosocial arbetsmiljö och skyldighet att vidta alla åtgärder som behövs för att förebygga ohälsa eller olycksfall
• Arbeta operativt inom kassans olika områden
Vi söker dig som:
• Har erfarenhet av arbete inom dagligvaruhandeln och/eller service och kundbemötande
• Har mångårig erfarenhet av att leda andra och har förmåga att involvera och engagera dina medarbetare
• Har förmåga att kommunicera, ge feedback och situationsanpassa ditt ledarskap
• Är lösningsorienterad och har en positiv och öppen inställning
• Har förmåga att organisera, prioritera och delegera i ditt arbete
• Är handlingskraftig och resultatorienterad
• Är utvecklingsorienterad och gillar att arbeta med ständiga förbättringar
Omfattning:
Heltid, tillsvidare (6 månaders inledande provanställning)
Schemat innehåller varierande arbetstider mellan 06.00-22.30 på vardagar och helger.
Start: Enligt överenskommelse
Lön: Enligt överenskommelse
Ansökan
Sista ansökningsdag: 2022-07-19
Då vi gör ett löpande urval kan tjänsten komma att tillsättas tidigare, så skicka in din ansökan så snart som möjligt.
Lycka till!