OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ICA MAXI HANINGE är en av Stockholms största livsmedelsbutiker med ca 250 anställda. Vi återinvesterar i butiken och vår personal för att både kunna möta kundernas förväntningar samt för att vara en av de bästa arbetsgivarna i Stockholm. Vi är stolta över att erbjuda ett av marknadens största sortiment av dagligvaror och kunnig och engagerad personal.
Som kassaledare har du arbetspass som kassaledare, i kundtjänst samt på Frukt- och Gröntavdelningen. När du är kassaledare är du ansvarig på plats i kassalinjen och du leder och fördelar arbetet i kassorna, självscanningen och kundcenter. Som kassaledare arbetar du främst mellan- och kvällspass och din viktigaste uppgift är att se till att kassadriften flyter på så bra som möjligt, att hjälpa butikssäljare i kassalinjen och kundcenter med svårare kundsituationer, säkra arbetsrotation samt se till att kunderna bemöts med högsta möjliga kundfokus.
När du inte har kassaledarpass arbetar du på Frukt- & Gröntavdelningen två dagar i veckan. Övrig tid arbetar du med dagligt operativt arbete i kundcenter. Du deltar månadsvis på kassaledarmöte tillsammans med Affärsområdeschef, Försäljningschef, ställföreträdande Försäljningschef, huvudkassaledare och Kundcenteransvarig.
För att trivas i rollen som kassaledare tror vi att du har några års erfarenhet av att leda personal. Du trivs med att arbeta i en fartfylld miljö där du är den som tar taktpinnen och ser vad som behöver göras. Du gillar att jobba med människor och vill fortsätta att utveckla ditt ledarskap. Vi tror också att du är nyfiken på att lära dig mer om butiksdriften i hela butiken och att du ser positivt på möjligheten att kombinera arbete i kassalinjen och på golvet.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Ansvarig på plats i kassalinjen, ansvarig för arbetsledning av butikssäljare
• Säkra daglig arbetsrotation, rastavlösning och schema
• Ansvar för att kunderna bemöts med högsta möjliga kundfokus
• Tillse att det dagliga arbetet sker med hög fokus på ordning & säkerhet
• Bedöma möjlighet att låna ut resurser till andra avdelningar vid behov och justera bemanningen efter kundmängd
• Administrera inrapportering av frånvaro enligt rutin
• Introducera nya medarbetare samt handleda praktikanter
• Skapa engagemang hos butikssäljare
• Föregå med gott exempel
• Ge löpande feedback i vardagen till kollegor och medarbetare på avdelningen
Vi söker dig som:
• Har några års tidigare erfarenhet av att leda personal
• Tidigare erfarenhet av arbete med service och kundmöte
• Har förmåga att organisera, prioritera och delegera
• Har förmåga att motivera, engagera och involvera
• Har förmåga att situationsanpassa ledarskapet
• Har god samarbetsförmåga
• Är handlingskraftig och utvecklingsorienterad
• Är nyfiken, öppen och gillar att träffa många människor och ge det lilla extra i mötet med kunder.
• Är en god förebild
Omfattning:
Heltid, dag- och kvällspass samt varannan helg
Anställningsform: Tillsvidare (6 månaders inledande provanställning)
Start: Enligt överenskommelse
Ansökan:
Sista ansökningsdag: 2021-12-26
Då vi gör ett löpande urval kan tjänsten komma att tillsättas tidigare, så skicka in din ansökan så snart som möjligt.
Lycka till!